تسهیل ازدواج جوانان نیازمند مشارکت مردمی است

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۹:۳۴:۱۲
کد خبر: ۷۷۸۱۰۰
تسهیل ازدواج جوانان نیازمند مشارکت مردمی است
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم با تاکید بر ضرورت مشارکت مردمی برای تسهیل ازدواج جوانان گفت: انجمن خیرین ازدواج قم به منظور جلب مشارکت های عمومی و فرهنگ سازی برای تسهیل در ازدواج جوانان در حال تاسیس است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی پارسانیا، با اشاره به نهایی شدن اساسنامه انجمن خیرین ازدواج قم افزود: تغییراتی برای نحوه ثبت این انجمن در زیر مجموعه ثبت شرکت ها به منظور فراهم شدن زمینه برای حضور شخصیت های حقوقی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تسهیل ازدواج جوانان، ایجاد سازو کار مشارکت هدفمند خیران در بخش های مختلف، هماهنگی مشارکت خیران در فرایند ازدواج جوانان، توجه به فرهنگ سازی، شبکه سازی تشکل های فعال در زمینه ازدواج و ایجاد ظرفیت حضور پررنگ تر مردم در زمینه تسهیل ازدواج جوانان از جمله اهداف شکل گیری انجمن خیرین ازدواج قم است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم با اشاره به فعالیت پنج سازمان مردم نهاد در حوزه ازدواج و خانواده در این استان گفت: اداره کل ورزش و جوانان تنها نقش ستادی داشته و در حوزه اجرا ممنوعیت قانونی دارد، به همین دلیل استفاده از تشکل ها و سازمان های مردم نهاد از جمله اولویت های کاری این اداره کل است.

پارسانیا با اشاره به راه اندازی سامانه تسهیل ازدواج جوانان توسط یکی از تشکل های مردم نهاد قم گفت: این تشکل با حمایت های اداره کل ورزش و جوانان قم به منظور کاهش هزینه های ازدواج جوانان، این سامانه را راه اندازی کرده است که خدمات ویژه ای به زوج های جوان ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: این سامانه با 60 مرکز مرتبط با جشن های عقد و عروسی قرارداد منعقد کرده و با شرایط ویژه در اختیار زوج های جوان قرار می دهد که می تواند سهم مهمی در کاهش هزینه های زوج های جوان داشته باشد.

پارسانیا اظهار داشت: به مظنور کاهش آمار طلاق، تحکیم خانواده و آشنایی زوج های جوان با مهارت های زندگی مشترک از ابتدای سال 94 طرح زندگی پایدار با مصوبه ستاد ساماندهی امور جوانان در این استان اجرا شد که جذابیت های مالی این سامانه عاملی تشویقی برای مشارک بیشتر زوج های جوان در این دوره های آموزشی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز