۱۲۰ واحد صنعتی درمنطقه اقتصادی سلفچگان قم فعال است

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۱:۰۶:۵۴
کد خبر: ۷۷۸۶۰۵
۱۲۰ واحد صنعتی درمنطقه اقتصادی سلفچگان قم فعال است
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: هم اکنون 120 واحد صنعتی و تجاری در این منطقه مشغول فعالیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی علیزاده طباطبایی در حاشیه بازدید سرپرست استانداری قم از منطقه ویژه سلفچگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و صدا و سیما، اظهار داشت: 87 درصد واحدهای این منطقه که پروانه بهره برداری دریافت کردند کماکان فعال هستند.

وی با اشاره به شاخص ها و مزیت های این منطقه افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان دارای مجوز عام است و همه نوع فعالیت اعم از تولیدی و تجاری در آن مجاز محسوب می شود، از این رو همه نوع فعالیت تولیدی، تجاری و خدماتی صورت می گیرد.

علیزاده طباطبایی همچنین مزیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه که آن را از سایر نقاط گمرکی کشور متمایز می کند را مورد توجه قرار داد، و افزود: بر اساس قانون ایجاد مناطق ویژه اقتصادی کشور، محدوده محصور مناطق ویژه خارج از مرزهای گمرکی تلقی می شود، و به همین علت ورود تجهیزات و امکانات تولید به این نقاط نیازی به تعرفه گمرکی ندارد.

وی یادآور شد: کلیه کالاهایی که از طریق این مناطق وارد کشور شود، مشمول تعرفه گمرکی است، ولی به مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای تولید محصول، تعرفه گمرک تعلق نمی گیرد.

علیزاده طباطبایی همچنین هفت سال معافیت مالیاتی را از امتیازهای سرمایه گذاری در مناطق ویژه ذکر کرد و گفت: به طور معمول متقاضیان سرمایه گذاری در این منطقه نخست طرح خود را ارایه داده و پس از تایید به دبیرخانه شورای عالی ارسال، و پس از بررسی به هر میران که ارزش افزوده ایجاد کند، از پرداخت تعرفه گمرکی نیز معاف می شود.

وی افزود: در گمرکات عادی کشور کالا باید در محدوده زمانی سه ماهه ترخیص شود، در غیر این صورت متروکه اعلام خواهد شد، اما در مناطق ویژه قانون به صراحت می گوید متروکه اعلام شدن از اختیارهای منطقه است، و تا زمانی که کالا برای تامین مایحتاج تولید در منطقه قرار دارد، متروکه اعلام نمی شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: زمین مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این منطقه به صورت نقد و اقساط واگذار می شود، و متقاضی اگر در باقی مانده سال مراجعه کند در حدود 25 درصد دریافت نقدینگی خواهیم داشت و بقیه در قالب اقساط 36 ماهه دریافت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات و محدودیت های منطقه ویژه افزود: برخی مواقع به جهت مسائل کشور مقرراتی وضع می شود، و گاهی نیز عدم درک و فهم صحیح قوانین و مقررات موجود از سوی دستگاه های مختلف مشکلاتی را ایجاد می کند.

سید محمد رضا هاشمی سرپرست استانداری قم به همراه جمعی از مسئولان این استان با سفر به بخش سلفچگان ضمن برگزاری نشست صمیمی با دهیاران و شوراهای اسلامی این بخش از سه واحد تولید تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین مونتاژ خودروهای سنگین و نیمه سنگین و واحد تولید ماشین آلات صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز