امام جمعه قم:

مجلس در راستای وحدت جامعه تلاش کند

۱۳۹۷/۰۹/۰۹ - ۱۴:۰۸:۲۳
کد خبر: ۷۸۲۰۳۳
مجلس در راستای وحدت جامعه تلاش کند
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: بودجه سال 98 در حال تدوین است و تقاضا از دولت و مجلس این است که بودجه را واقعی ببینید و حمایت از اقشار ضعیف جامعه مد نظر باشد و به ظرفیت های داخلی کشور چشم ببندید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد گفت: عدالت اجتماعی ابعادی دارد که هر کدام از آنها دارای شاخصه هایی است که اولین بعد عدالت اجتماعی رعایت حقوق آحاد جامعه بود که چندین شاخصه برای این مسئله بیان شد که از جمله این بود که مدیران جامعه نه تنها نباید خود ظلم کنند بلکه باید نقش مهار کنندگی نسبت به ظلم داشته باشند.

وی گفت: یکی از ابعاد دیگر عدالت اجتماعی، برابری و عدم تبعیض در جامعه اسلامی است، از نظر آموزه های اسلامی معتقدیم که برابری و مساوات و برخورداری از فرصت ها و امکانات مادی و معنوی، منحصر به یک ملیت و مذهب خاص نیست، همگان باید از این فرصت برابر بتوانند استفاده کنند و تبعیضی در میان آنها وجود نداشته باشد.

امام جمعه قم به فرمایش حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند که معمولا زمام داران جامعه افراد آشنایی دارند و متاسفانه گاهی می خواهند از این استفاده کنند و از این استفاده کنند که باید بدانند ریشه ستمگری را باید مدیر بخشکاند و به هیچ کدام از اطرافیان زمین واگذار نکن و چون از نزدیکان توست نباید تبعیض قائل شوی که اگر این کار را انجام دهی ننگ دنیا و آخرتش برای تو خواهد بود، که این باید به عنوان یک تابلو همواره جلوی چشم مدیران باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه ضمن قدردانی از مردم برای برگزاری اعیاد و جشن ها و سوگواری اهل بیت(ع) گفت: امسال هم همانند سال های گذشته محافل دینی برای پیامبر(ص) و امام صادق(ع) برپا بود و مردم ارادت را به اهل بیت(ع) نمایان ساختند و تا وقتی این ریشه ارتباط برقرار است هیچ گاه به ما و کشور ما آسیبی متوجه نخواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی گفت: این کنفرانس می تواند منشا خیرات و برکات برای امت اسلامی باشد که باید از مسئولان برگزاری این کنفرانس و به حضور آیت الله اراکی تشکر و تقدیر کنم و امیدواریم که توطئه دشمنان ناکام مانده و هر روز شاهد وحدت میان امت اسلامی باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امروز به عنوان روز بزرگداشت شیخ مفید در تقویم ها معرفی شده، ایشان آدم معمولی نبودند و مورد عنایت حضرت امام عصر(عج) بودند و 200 اثر نفیس از خود بر جای گذاشتند، ایشان گام های بلندی در راستای وحدت امت اسلامی برداشت و عالمی زمان شناس و صاحب سبک بودند و در راه مبارزه با انحراف و کج روی ها آرام نبود.

امام جمعه قم به 23 ربیع الاول روز ورود حضرت معصومه(س) به قم اشاره کرد و گفت: حضرت امام رضا(ع) که به اجبار به ایران آمده بودند، حضرت معصومه(س) نتوانستند دوری را تحمل کنند و قصر سفر کردند و روز 23 ربیع وارد قم شدند که از آن زمان تاکنون قم پایگاهی برای نشر تشیع شده است.

وی گفت: مردم قم نیز همه ساله در این روز محافل و کاروان استقبال تشکیل می دهند که امسال نیز این مراسم را شاهد خواهیم بود.

آیت الله حسینی بوشهری به روز مجلس و شهادت شهید مدرس اشاره کرد و گفت: آن شهید در مقابل ظلم و بیداد و استعمار مقابله کرد و گرچه تنها ماند، اما این موجب نشد که از هدفش دور شود که یاد و خاطره ایشان را گرامی می داریم.

امام جمعه قم به فعالیت نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: این نیرو با قدرت علیه اشرار ایستادگی کرده و در ملاقاتی که با رهبر فرزانه داشتند، بشارت هایی که دادند و اقداماتی که انجام داده اند جای تقدیر و تشکر دارد.

وی همچنین به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج یکی از ارکان اساسی برای حفظ و بالندگی انقلاب اسلامی است که از زحمات آنها نیز قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به نقش مجلس گفت: مجلس نقش اساسی و کلیدی دارد اما توصیه های برادرانه به نمایندگان داریم، نخست این است که شما نمایندگان باید ارتباط مستمر با مردم داشته باشید و فراموش نکنید که از این مردم رای گرفته اید و در راستای تصویب قوانین سازنده بکوشید، همچنین نسبت به قانون نویسی وقت گذاری کنید و وقت خود را صرف کارهای دیگر نکنید و گره گشای مشکلات مردم باشید و مجلس ما باید در حفظ آرامش و وفاق ملی پیش قدم باشد و خود مجلس اختلاف ایجاد نکند.

وی گفت: مجلسیان توجه کنند که به جای درگیر شدن مسائل جناحی، استقلال مجلس را حفظ کنند و از سوی دیگر اخلاق و معنویت را در گفتار و رفتار داشته باشید و اخلاق نمایندگان باید جنبه الگویی داشته باشد و مجلس باید در تراز مجلس اسلامی ظهور پیدا کند.

وی به دیدار اخیر اعضای شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار فرمودند که امروز رهبر یک کشور اسلامی افتخار می کنند به ولایت پذیری از آمریکا و باید بدانیم که این در حالی است که شدیدترین جنایات را انجام می دهند اما اربابان آنها حمایت می کنند و اینها هیچ کاری به اسلام و مسلمانان ندارند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: رهبری فرمودند که ملت ما 40 سال است که به دلیل مقاومت در صحنه حضور دارند و  امروز انقلاب به درخت تناور تبدیل شده است و فرمودند که شهید داده ایم و سختی کشیده ایم اما ایستادگی کرده ایم و باز هم ایستادگی خواهیم کرد.

امام جمعه قم به زلزله اخیر در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: امسال هم این زلزله را شاهد بودیم اما الحمدالله تلفات انسانی نداشتیم و از این تریبون از مسئولان و مردم خونگرم قم می خواهم در راستای خدمت رسانی به مردم زلزله زده گام بردارید.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: بودجه سال 98 در حال تدوین است و تقاضا از دولت و مجلس این است که بودجه را واقعی ببینید و حمایت از اقشار ضعیف جامعه مد نظر باشد و به ظرفیت های داخلی کشور چشم ببندید و به فکر حمایت های خارجی نباشید که اگر نگاه به بیرون مرزها باشد آنها جز وعده و لبخند چیزی تحویل نمی دهند.

 

نظر شما