سرپرست استانداری قم:

توجه به صنعت فرش گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۹:۴۸:۲۷
کد خبر: ۷۸۴۰۳۳
توجه به صنعت فرش گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است
سرپرست استانداری قم به سامانه تلفنی ۱۲۴ و گزارشات مردمی اشاره کرد و گفت: این سامانه باید بیش از پیش مورد توجه باشد، باید بدانیم که تنها یک نهاد نمی تواند بازرسی کند و باید همگان در این راستا اهتمام داشته باشند و فروشنده باید به خریدار فاکتور بدهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  سید محمد رضا هاشمی در جلسه جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم گفت: باید در راستای تنظیم بازار کوشیده و این شامل همه اقلام می شود که باید دقت نظر داشت.

سرپرست استانداری قم افزود: مثلا در خصوص قیمت شن و ماسه باتوجه به وضعیت کنونی، افزایش قیمت دوباره آن در استان توجیه ندارد و هر گونه قیمت گذاری در این خصوص باید بر اساس آنالیز قیمت باشد.

وی تاکید کرد: باید یک کمیته برای آنالیز قیمت شن و ماسه با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و کامیون داران و معدن داران تشکیل تا بر اساس آن قیمت جدید مشخص شود.

هاشمی تاکید کرد: باید از هم اکنون به فکر تامین میوه شب عید بود و در این راستا باید از ظرفیت شرکت های تعاون روستایی و همچنین سازمان صنعت معدن تجارت استفاده کرد.

سرپرست استانداری قم گفت: مردم بهترین ناظر در حوزه بازار هستند و باید در این زمینه به دستگاه های دولتی کمک کرده و با نظارت بر بازار از افزایش قیمت های بیهوده جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر سیاست تشویقی گفت: کاسبانی داریم که بر اساس قیمت خرید، اجناس را به مردم می فروشند که اینها کاسبان منصف هستند و باید مورد تشویق قرار گیرند.

هاشمی به سامانه تلفنی 124 و گزارشات مردمی اشاره کرد و گفت: این سامانه باید بیش از پیش مورد توجه باشد، باید بدانیم که تنها یک نهاد نمی تواند بازرسی کند و باید همگان در این راستا اهتمام داشته باشند و فروشنده باید به خریدار فاکتور بدهد.

وی در پایان به صنعت فرش در استان قم اشاره کرد و گفت: سال گذشته 420 میلیون دلار صادرات فرش از کشور صورت گرفت، که 70 میلیون دلار آن مربوط به فرش استان قم بود و این نشان دهنده جایگاه فرش قم است.

سرپرست استانداری قم گفت: هنرمندان قمی توانسته اند بسیاری از فرش های دستباف نفیس در نمایشگاه های فرش ایران را ببافند که باید با توجه به صنعت فرش در زمینه اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز