در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران؛

افتتاح ۲۳ پروژه عمرانی بزرگ در قم در دهه فجر

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۱۱:۴۹:۲۸
کد خبر: ۷۸۵۵۶۶
افتتاح ۲۳ پروژه عمرانی بزرگ در قم در دهه فجر
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: 23 پروژه عمرانی بزرگ در دهه فجر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن بهشتی در جلسه شورای اسلامی استان قم در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به دسیسه‌های دشمن اظهار کرد: در طول چهار دهه اخیر بارها شاهد اعمال تحریم‌های اقتصادی از طرف دشمن علیه کشورمان بودیم، اما با وحدت مردم و مدیران کشور بر این مشکلات غلبه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود منابع اعتباری بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان قم تحت تاثیر قرار گرفتند، اما با کمک دستگاه‌های اجرایی استان به دنبال مدیریت این مساله هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم این استان را به دلیل موقعیت جغرافیایی یک استان خاص دانست و تصریح کرد: این مساله محدودیت‌هایی را برای قم به وجود آورده، البته قرار گرفتن استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور ظرفیت‌هایی به وجود آورده است که کمتر از آن در قم استفاده کردیم.

بهشتی با اشاره به وضعیت راه‌های مواصلاتی استان قم اظهار کرد: به دلیل قرار گرفتن راه‌های مواصلاتی اصلی کشور در این استان، در گذشته کمتر به راه‌های محلی در استان قم توجه شد، اما در سال‌های اخیر شاهد احداث و بهره برداری راه‌های مواصلاتی محلی خوبی در استان بودیم.

وی ادامه داد: کمربندی جدید شهر قم چند ماه پیش در هیأت دولت مصوب و این پروژه با سرمایه گذاری 70 درصدی بخش خصوصی و سرمایه گذاری دولتی 30 درصدی احداث خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: رویکرد توسعه این استان براساس سند چشم انداز، گردشگری مذهبی است، کمتر روستایی در قم وجود دارد که در آن مزار امامزاده نباشد، البته روستاهای قم به لحاظ آب و هوا وضعیت خوبی دارند، پیشنهاد احداث شهرک‌های گردشگری در مناطق روستایی قم را دادیم.

بهشتی با اشاره به لزوم توجه به مساله محیط زیست در استان قم اظهار کرد: 30 سال پیش تنها پنج روز آلوده به لحاظ آب و هوا در شهر قم داشتیم، اما در سال گذشته تعداد روزهای آلوده در این شهر به 105 روز رسید که این مساله ناشی از عدم توجه به مسائل محیط زیستی است.

وی ادامه داد: همت مدیریت استان قم این است که فاز نخست پروژه متروی شهر قم از منطقه قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: راهکار برون رفت پروژه فرودگاه قم از وضعیت کنونی جذب سرمایه گذار است، این پروژه 19 معارض داشت و مساحت پروژه فرودگاه قم 817 هکتار است که با این مساحت قابلیت بین المللی شدن را پس از احداث و بهره برداری دارد.

بهشتی با اشاره به بهره برداری از پروژه‌های عمرانی استان قم اظهار کرد: تعدادی از پروژه‌های بزرگ کشور در دهه فجر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری خواهد رسید، تعداد این پروژه‌ها در کشور هزار و 607 پروژه است که سهم استان قم 23 پروژه است و شاهد افتتاح این پروژه‌های بزرگ در قم در دهه فجر خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز