طرح توسعه حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس افتتاح می‌شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۶:۴۳:۴۴
کد خبر: ۷۸۶۲۷۰
طرح توسعه حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
تولیت حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس از افتتاح طرح توسعه حسینیه قمی‌ها در مشهد در آستانه میلاد امام حسن عسکری(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت چندمنظوره مجتمع اقامتی و فرهنگی حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس اظهار کرد: نزدیک به نیم قرن است که این حسینیه در خدمت مردم قرار دارد و وقف نامه آن توسط چهار مرجع تقلید از جمله آیت الله گلپایگانی، آیت الله نجفی مرعشی، آیت الله میلانی و آیت الله حائری یزدی که خود حسینیه قمی‌ها را درکربلا ساخته و بانی ساخت حسینیه قمی‌ها در مشهد بود‌ه‌اند امضا شده است.

وی با تاکید بر استفاده چند منظوره از این حسینیه گفت: حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس به چند صورت استفاده می‌شود که یکی از این جنبه‌ها استفاده فرهنگی است؛ برپا داشتن نماز جماعت، پاسخ گویی به احکام و سؤالات شرعی، برپایی جشن‌ها در اعیاد مختلف مذهبی و میلادها، مراسم سوگواری در وفات‌ها و شهادت‌ها، برپایی نمایشگاه‌های مذهبی و ارائه برنامه‌های ویژه در ماه مبارک رمضان و ماه محرم از جمله برنامه‌های فرهنگی حسینیه است.

تولیت حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس ارائه خدمات ویژه این حسینیه به گروه‌های اردویی و یا خانواده‌های زائرین را مورد توجه قرار داد و افزود: اسکان و عرضه غذاهای باکیفیت برای تمام زائرین با هزینه تمام شده صورت می‌گیرد.

وی با اشاره اینکه واقف حسینیه نیت داشته که این مکان نباید محل درآمد باشد خاطرنشان کرد: به همین دلیل در امور اداره حسینیه اگر از نظر اعتباری مشکل داشته باشیم از خیرین تقاضای کمک می‌شود.

تکیه‌ای گفت: به همین خاطر با توجه به استقبال شدید مردم از حضور در حسینیه، پذیرایی از زائرین به صورت قرعه‌کشی صورت می‌گیرد و داوطلبان باید برای استفاده از خدمات در مناسبت‌های مذهبی ثبت‌نام داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز طرح توسعه حسینیه قمی‌ها در مشهد از سال ۱۳۹۰ بیان کرد: پس از سه سال خریداری خانه‌های مجاور حسینیه، سال ۱۳۹۳ برای احداث طرح توسعه در تلاش برای اخذ پروانه بودیم و احداث این پروژه در سال ۱۳۹۴ توسط آیت‌الله مومن آغاز شد.

تولیت حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس با بیان اینکه پروژه طرح توسعه این حسینیه در ۱۰ طبقه احداث شده است افزود: طرح توسعه حسینیه قمی‌ها دارای دو طبقه پارکینگ، سه دستگاه آسانسور، سرویس برقی استاندارد، یک ردیف راه پله فاخر و یک ردیف پله فرار امن، موتورخانه، چای‌خانه برای صرف نوشیدنی، سالن چند منظوره مسطح، اتاق اندیشه و پژوهش، نمایشگاه دائمی، خانه کودک و آشپزخانه است.

وی اذعان کرد: همچنین این حسینیه ظرفیت پذیرایی از 128 خانوار را دارا است که پیش از این واحدهای این مجموعه 44 باب بوده است.

تکیه‌ای با بیان اینکه پیش از طرح توسعه، این مجتمع سالیانه میزبان ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر از زائرین حرم مطهر امام رضا(ع) بوده است تصریح کرد: به خواست خدا پس از توسعه و کمک‌های خیرین ظرفیت به ۲۰۰ هزار نفر در سال خواهد رسید.

وی بیان کرد: طرح توسعه حسینیه‌ قمی‌ها پنج شنبه 22 آذرماه مصادف با شب میلاد امام حسن عسکری(ع) در مشهد مقدس افتتاح خواهد شد.

 

نظر شما