معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها در بخش ریلی ناچیز بوده است

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۸:۵۰:۵۳
کد خبر: ۷۸۷۸۱۱
آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها در بخش ریلی ناچیز بوده است
معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن با اشاره به اینکه آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها در بخش ریلی ناچیز است گفت: بیشترین ثبات را در تحریم‌های اخیر حمل و نقل ریلی داشته است و با همکاری شرکت‌های خصوصی اجرای برنامه‌های خوبی را در این بخش شاهد هستیم .

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بابک احمدی در حاشیه بازدید کمسیون فنی و ایمنی از اداره کل راه آهن قم با تاکید بر اینکه ظرفیت خوبی در استان قم برای انتقال بار به شبکه ریلی وجود دارد گفت: انتقال بخشی از بار موجود در استان به شبکه ریلی مستلزم برگزاری جلسات توجیهی با صاحبان بار و برخی از ارگان‌های استانی است.

وی با اشاره به اینکه 19 میلیون تن بار در استان وجود دارد افزود: از این 19 میلیون تن باید 50 درصد آن به ریل منتقل شود.

معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن با تاکید بر عبور بخشی از قطار‌های باری کشور از محدوده شبکه خطوط راه آهن قم ادامه داد: راه آهن قم با قرار گرفتن در مسیر کریدور‌های شمال به جنوب و شرق به غرب می‌تواند در مقوله بار منشا و جذب کننده خوبی برای بارهای ریل پسند باشد.

احمدی از عضویت راه‌ آهن ایران در کنوانسیون‌های ریلی کشورهای CIS کشورهای مستقل مشترک المنافع خبر داد و تصریح کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران به تازگی عضو وابسته  CIS شده است.

وی در خصوص مشکلات موجود در استفاده از واگن‌های روسی بیان کرد: با توافقات صورت گرفته تا چند ماه آینده به طور کامل از واگن‌های ایرانی برای جابه‌جایی بار در حوزه کشورهای آسیای میانه و مبادلات بین المللی استفاده خواهیم کرد.

معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن گفت: در انتقال بار به کشورهای حوزه آسیای میانه کامیون وسیله مناسبی نیست و پایه حمل و نقل در این حوزه حمل و نقل ریلی است بر همین اساس باید در جذب و انتقال بار به شبکه ریلی کوشا باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: رویکرد اصلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ایمنی است و نگاه به مقوله ایمنی نگاه ویژه و مهمی است که باید سر لوحه امور قرار گیرد .

احمدی اظهار کرد: نظم موجود در راه آهن قم ستودنی است و اگر این نظم را تبدیل به یک فرهنگ کرده و آن را در سراسر راه آهن گسترش بدهیم برکات وخیرات آنرا در آینده نزدیک مشاهده خواهیم کرد.

وی با اشاره به موفقیت راه آهن قم در مقوله مدیریت دانش و مستند سازی گفت: نظام مستند سازی بحث مهمی است و ما باید تجربیات خود را در قالب مستند‌های مکتوب به نسل آینده انتقال بدهیم که خوشبختانه راه آهن قم در این بخش اقدامات خوبی داشته و به موفقیت‌هایی نیز رسیده است .

عضو هیئت مدیره راه آهن بیان کرد: رویکرد مسافری راه آهن در سال‌های اخیر توسعه کیفی مسافر بوده و با وجود حذف واگن‌های فرسوده شاهد رشد 12 الی 13 درصدی مسافر هستیم.

 

نظر شما