آیت الله حسینی بوشهری:

شناخت متقابل از امام معصوم(ع) از اهمیت بسیار برخوردار است/ لزوم فراهم کردن تسهیلات زیارت امام رضا(ع)

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۱:۱۷:۲۸
کد خبر: ۷۸۷۹۳۳
شناخت متقابل از امام معصوم(ع) از اهمیت بسیار برخوردار است/ لزوم فراهم کردن تسهیلات زیارت امام رضا(ع)
امام جمعه قم تاکید کرد: محبت به اهل بیت(ع) آثار و لوازمی دارد و راه رسیدن به معرفت و شناخت حقیقی اهل بیت(ع) و آنچه که سبب نجات انسان و خوشبختی حقیقی برای انسان می آورد، قدم گذاشتن در مسیری است که اهل بیت(ع) به ما نشان داده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در آیین افتتاح فاز جدید حسینه قمی ها در مشهد مقدس گفت: محبت به اهل بیت(ع) محور همه کارهایی است که باید مد نظر باید و همواره در راستای گسترش این موضوع بکوشیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: محبت به اهل بیت(ع) آثار و لوازمی دارد که راه رسیدن به معرفت و شناخت حقیقی اهل بیت(ع) و آنچه که سبب نجات انسان و خوشبختی حقیقی برای انسان می آورد، قدم گذاشتن در مسیری است که اهل بیت(ع) به ما نشان داده اند.

وی افزود: اگر شناخت به اهل بیت(ع) نباشد، معرفت هم درست نمی شود و هر کسی که دلداده اهل بیت(ع) شد، در دایره اطاعت اهل بیت(ع) می گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه باید از امام معصوم(ع) شناخت متقابل داشته باشیم گفت: در شناخت اهل بیت(ع) نباید ادعای شناخت داشته باشیم، بلکه باید بر اساس واقعیت ها شناخت را حاصل کنیم.

وی عمل به دستورات اهل بیت(ع)، داشتن تولی و تبری، الگو قراردادن اهل بیت(ع) و... را از جمله مسائل شناخت متقابل عنوان کرد و افزود: امام صادق(ع) می فرمایند که فرد شیعه، فردی است که جلوی شکم و شهوت و غرایض خود را می گیرد و برای خدا کار می کند و به امید پاداش خداوند زندگی می کند و از عذاب الهی می ترسد.

امام جمعه قم گفت: آنهایی که با این ملت که پیرو اهل بیت(ع) هستند، دشمنی می کنند، دشمن اهل بیت(ع) هستند و دوستی و نگاه دوستی با آنها درست نیست و باید تولی و تبری داشت.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید هر جا که هستیم، ما محیط را تغییر دهیم نه اینکه محیط ما را تغییر دهد، امامان معصوم ما در زندان ها اینگونه بوند و زندانبان ها را به عبادت خداوند دعوت می کردند و آنها نیز روی می آوردند.

وی با اشاره به راه اندازی فاز دوم حسینه قمی ها گفت: راه اندازی اینگونه مراکز از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است و باید تا جایی که می توانیم در فراهم کردن تسهیلات برای زائران امام رضا(ع) فراهم کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز