با حضور امام جمعه قم و مشهد

فاز دوم حسینه قمی ها در مشهد مقدس به بهره برداری رسید

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۱:۲۲:۰۱
کد خبر: ۷۸۷۹۳۸
فاز دوم حسینه قمی ها در مشهد مقدس به بهره برداری رسید
طی مراسمی با حضور امام جمعه قم و مشهد، فاز دوم حسینه قمی ها در مشهد مقدس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، این مراسم با حضور آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم و آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد برگزار شد که طی آن فاز دوم حسینه قمی ها به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام علیرضا تکیه ای تولیت حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس گفت: این فاز سه سال پیش کلنگ زنی شد و زمین آن 560 متر مربع است که سازه ساختمان از نظر کیفی در بهترین شرایط ساخته شده که مورد تایید شهرداری مشهد است.

وی بیان داشت: ایجاد بستر آرامش زائران و پناه دادن به زوار امام رضا(ع) مهمترین هداف از راه‌ اندازی این مرکز اقامتی است که امیدواریم مورد عنایت امام رضا(ع) باشد و زائران بتوانند از آن استفاده کنند.

تولیت حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس عنوان داشت: در بنای قبلی این مجتمع اسکان 44 واحد خانوار، یک شبستان مراسمات، و دفاتر استقبال و... ایجاد شده بود که سالانه بیش از 70 هزار زائر از آن استفاده می کنند.

حجت الاسلام تکیه ای گفت: این مجمع به عنوان یک مجتمع فرهنگی فعالیت می کند و به عنوان پاسخگویی به شبهات، برگزاری نمازهای جماعت، برپایی نمایشگاه‌ های مذهبی، فعالیت‌ های فرهنگی، مرکز مشاوره و برگزاری برنامه ‌های ویژه مذهبی فعالیت می کند.

وی ابراز داشت: فاز جدید در 10 طبقه و با امکان پذیرش 128 خانوار، خانه کودک، مرکز مشاوره، مرکز اندیشه و پژوهش، نمایشگاه دائمی مناسبت ‌های ملی و مذهبی و... راه اندازی شد.

تولیت حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس افزود: پیش بینی می کنیم که با راه اندازی این مجتمع در فاز جدید، سالانه بیش از 200 هزار زائر اسکان و پذیرش شوند که هزینه اسکان بسیار اندک بوده تا همه عاشقان بتوانند به مشهد مشرف و زیارت کنند.

شایان ذکر است در این جلسه عنوان شد که قرار است حسینه قمی ها در کربلای معلا نیز مقابل باب القبله حرم امام حسین(ع) در 17 طبقه راه اندازی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز