مدیرعامل آبفای استان قم تاکید کرد

لزوم نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب از کودکی/کاهش مصرف آب نیازمند تغییر نگرش است

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۱:۳۱:۲۱
کد خبر: ۷۸۸۸۳۵
لزوم نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب از کودکی/کاهش مصرف آب نیازمند تغییر نگرش است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره شکل گیری باورها و رفتارها دوران کودکی و نوجوانی، بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب از سنین پایین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق پور در «کارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه آموزگاران پایه اول و مدیران مسیر مدارس ابتدایی استان قم» در سخنانی، شعور اجتماعی، همبستگی، رعایت حقوق شهروندی، پایبندی به سازوکارهای قانونی و تعهدات اجتماعی را باعث پیشرفت جوامع دانست و گفت: باید این خصوصیات در نهاد افراد جامعه رسوخ پیدا کند و این مهم باید از سنین پایین آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه باورها و رفتارهای افراد از سنین کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد، اظهار داشت: مصرف‌گرایی از معایب بزرگ جامعه ما در بخش‌های مختلف به شمار می‌رود که با ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان، می توان نسلی صرفه‌جو تربیت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار معلمان بر روی دانش آموزان تاکید کرد: معلمان با استفاده از رسالت پیامبرگونه خود می‌توانند فرهنگ صرفه‌جویی را در جامعه نهادینه کنند و با آموزش‌های کاربردی به دانش آموزان، کشور را از مصرف‌زدگی نجات داده و به سمت پیشرفت، آبادانی و سعادت سوق دهند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی، ترویجی و آموزشی شرکت آب و فاضلاب استان قم در مدارس، ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با استمرار این برنامه‌ها، فرهنگ استفاده صحیح از آب را در ابتدا در بین دانش آموزان و به دنبال آن در جامعه نهادینه کنیم.

صادق پور در بخش دیگری از سخنان خود میزان بارندگی در ایران را یک‌سوم جهان دانست و با اشاره به اینکه این میزان بارندگی نیز رو به کاهش است، ابراز داشت: با این وجود، میزان مصرف آب در کشور ما روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی شرکت آب و فاضلاب در سطح استان قم گفت: با کمک شهروندان امسال برای نخستین بار مصرف آب در قم کاهش یافت و سرانه روزانه مصرف هر نفر از 156 در سال گذشته به 154 لیتر رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در عین حال، 154 لیتر سرانه مصرف برای هر نفر را بالاتر از استانداردهای جهانی دانست و تاکید کرد: با توجه به خشکسالی‌های مستمر و کاهش نزولات آسمانی سرانه مصرف آب در قم باید به کمتر از 80 لیتر در روز برسد که با تغییر نگرش نسبت به استفاده از آب و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف می‌توان به این هدف دست یافت.

وی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار داشت: با کاهش مصرف می‌توان بسیاری از هزینه‌هایی که برای تأمین آب از جمله احداث سد و خط انتقال و... به کشور تحمیل می‌شود جلوگیری کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز