سرپرست استانداری قم تاکید کرد

ضرورت آگاهی بخشی به مردم در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۱:۳۴:۲۴
کد خبر: ۷۸۸۸۳۸
ضرورت آگاهی بخشی به مردم در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر
سرپرست استانداری قم بر ضرورت آگاهی بخشی به مردم در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمد رضا هاشمی سرپرست استانداری قم در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، طی سخنانی اظهار کرد: نجات نسل جوان از گرایش به مواد مخدر و مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر اولویتی ضروری است.

سرپرست استانداری قم با اشاره به جایگاه ویژه قم در سطح کشور، اضافه کرد: قم خاستگاه انقلاب و مرجعیت شیعه است و وجود بارگاه حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، بستر و ظرفیتی بالقوه برای افزایش مهاجرت از سایر شهرهای کشور را ایجاد می کند که نیازها و مسائل مضاعفی برای استان در پی خواهد داشت و باید چاره اندیشی شود.

هاشمی به نقش مؤثر تشکل های مردم نهاد اشاره و تصریح کرد: کاهش آسیب های اجتماعی با بهره گیری از ظرفیت تشکل ها نمود عملی پیدا کرده و عینیت می یابد و می توان در بهبود اثر گذاری برنامه های استان در کاهش آسیب های اجتماعی از این ظرفیت بهره برد.

وی با تأکید بر رسالت اجتماعی تشکل ها در کارکرد های تعریف شده، ادامه داد: این تشکل ها می توانند برای تأمین هزینه های فعالیت های خود از مساعدت خیرین بهره مند گردند.

هاشمی همچنین به موضوع آموزش در حوزه مواد مخدر اشاره و خاطر نشان کرد: ارتباط مؤثر تشکل ها و آموزش و پرورش در فرهنگ سازی و کاهش تقاضا برای سوء مصرف مواد مخدر، در دستور کار تشکل ها و بخش های آموزشی قرار گیرد.

 

نظر شما
پرونده ویژه