معاون استاندار قم:

دستاوردهای پژوهشی در راستای توسعه استان طراحی نمی شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۰:۴۳:۵۲
کد خبر: ۷۸۹۲۴۷
دستاوردهای پژوهشی در راستای توسعه استان طراحی نمی شود
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قم گفت: میان اولویت‌های پژوهشی و نیازهای اساسی و اولویت دار استان هماهنگی و همخوانی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهرداد غضنفری در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم که به همت پارک علم و فناوری استان قم برگزار شده است گفت: پژوهش گامی در مسیر روشن شدن حقایق و یافتن راه حل‌هایی برای مسائل مختلف جامعه است.

وی با تاکید براینکه پژوهش‌ها دچار مشکلات ساختاری و عملکردی است بیان کرد: مشکلات نرم افزاری پژوهش نبود گردش اطلاعات و نگاه پژوهش محورانه و مسائل سخت افزاری آن کم برخورداری سازمان‌ها و ادارات و مراکز آموزش عالی از نیروهای خلاق و مبتکر که بتوانند راه حل‌های خلاقانه ارائه کنند، است.

معاون استاندار قم بر تهیه یک سند آمایش علمی در سطح استان تاکید کرد و گفت: تهیه این سند می‌تواند اولویت‌های پژوهشی استان را مشخص کرده و پژوهش‌ها را به سمت و هدف مورد نیاز جامعه سوق دهد.

وی بر لزوم تناسب فعالیت‌های پژوهشی با اولویت‌های توسعه استان تاکید کرد و افزود: در کارگروه پژوهش و فناوری استان دستگاه‌های متولی را مکلف کرده‌ایم روی سه حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت که از نیازهای اولویت دار توسعه استان است برنامه ریزی پژوهش محورانه انجام دهند.

غضنفری با اذعان به اینکه بدون پژوهش‌های کاربردی نمی توان روی توسعه استان حساب باز کرد بیان داشت: خوشبختانه در این دوره از نمایشگاه شاهد خدمات و محصولات فناورانه و پژوهشی جامع‌تر و کامل‌تری هستیم.

 

نظر شما
پرونده ویژه