آیت‌الله سعیدی:

هجرت جهاد گونه حضرت معصومه(س) اساس نشر تعالیم ثقلین است

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۱:۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۸۹۲۶۹
هجرت جهاد گونه حضرت معصومه(س) اساس نشر تعالیم ثقلین است
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: به برکت هجرت جهاد گونه ولایت محور حضرت معصومه سلام‌الله علیها، این آستان مقدس مرکز محافل نشر تعالیم ثقلین و الگوسازی در حوزه محافل قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار برخی از قاریان و نخبگان جامعه قرآنی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، به بررسی دلایل و منطق حفظ و حراست از اصول قرائت قرآن کریم پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال در آیه ۷۰ سوره احزاب فرموده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا»؛ ای اهل ایمان! از خدا پروا کنید و سخن درست و استوار گویید.

امام‌جمعه قم بابیان این‌که حفظ حدود قرائت صحیح از مصادیق تقوای الهی است، ابراز داشت: حدود تقوا در مسئله قرائت به حوزه صحیح خوانی قرآن کریم نیز می‌رسد؛ بر این اساس قرائتی مقبول است که حدود تقوا یعنی صحیح خوانی قرآن کریم در آن رعایت شده باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تأکید بر تشکیل جلسات و محافل قرآنی و ضرورت توسعه در این بخش گفت: باید توجه داشت که خود قرآن کریم قول سدید است؛ بر این اساس قول سدید مورد وصف آیه مبارکه سوره احزاب الگوی صحیح قرائت قاری است.

آیت‌الله سعیدی به سالروز رحلت شهادت گونه حضرت معصومه سلام‌الله علیها اشاره داشت و افزود: به برکت هجرت جهاد گونه ولایت محور حضرت معصومه سلام‌الله علیها، این آستان مقدس مرکز محافل نشر تعالیم ثقلین و الگوسازی در حوزه محافل قرآنی است.

 

نظر شما
پرونده ویژه