واکنش آیت الله مکارم به سخنان رحیم پور ازغدی در نماز جمعه تهران

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۹:۲۰:۵۴
کد خبر: ۷۸۹۶۱۶
واکنش آیت الله مکارم به سخنان رحیم پور ازغدی در نماز جمعه تهران
آیت الله مکارم شیرازی گفت: از عجائب روزگار است که هفته گذشته در نماز جمعه تهران در سخنرانی قبل از خطبه ها بر ضد حوزه علمیه صحبت کردند؛ نماز جمعه ای که فرزند حوزه است؛ نماز جمعه ای که تمام ائمه جمعه بدون استثناء تربیت یافتگان حوزه هستند را پایگاهی بر ضد حوزه کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به سخنان سخنران پیش از خطبه هفته گذشته نمازجمعه تهران واکنش نشان داد و گفت: از عجائب روزگار است که هفته گذشته در نماز جمعه تهران در سخنرانی قبل از خطبه ها بر ضد حوزه علمیه صحبت کردند؛ نماز جمعه ای که فرزند حوزه است؛ نماز جمعه ای که تمام ائمه جمعه بدون استثناء تربیت یافتگان حوزه هستند را پایگاهی بر ضد حوزه کردند.

وی اظهار داشت: همه چیز شما که از حوزه است؛ چطور می شود که یک شخص مخالف حوزه را دعوت کرده تا دروغ بزرگ بگوید؟ در نماز جمعه بیان می کنند که چهل سال است حوزه حرف های سابقش را می زند؛ هر شخصی  نداند، شما طلاب و فضلای حاضر در جلسه می دانید که ما مرتب حرف های روز و مسائل مستحدثه را در دروس خارج می گوییم؛ اینجاست که برخی گمان پیدا کردند که در درون نظام هم مخالف حوزه هست.

این مرجع تقلید ابراز داشت: کسانی که در بیرون نظام هستند، کارشان تضعیف حوزه و مرجعیت است؛ اما انتظار نداریم که در درون نظام هم افرادی بر ضد حوزه باشند.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساخت: بدانید و آگاه باشید که حافظ حوزه، خدا و امام زمان (عج) است؛ فرازونشیب های زیادی در حوزه از گذشته تاکنون بوده؛ اما خدا حوزه را حفظ کرد.

معظم له در ادامه توصیه هایی برای طلاب و روحانیون داشتند و تصریح کرد: سه نکته وجود دارد که حوزویان نباید آن را فراموش کنند؛ نکته اول آن است که همه حوزویان دست اتحاد داده و با هم متحد شوند تا نغمه خلافی در حوزه نباشد.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: نکته دیگر آنکه همه حوزویان باید به مسائل روز آشنا شوند؛ هم مسائل مستحدثه را بدانند و هم بر شبهات وهابیت، تکفیری ها و ... مسلط شوند.

وی بر رعایت زی طلبگی و حوزوی نیز تأکید کرد و گفت: طلاب و فضلا باید در پوشیدن لباس، مسافرت ها، وسائل نقلیه و ... ذی حوزوی را فراموش نکرده و بهانه دست دشمن ندهند؛ و الا با دروغ های بزرگ، حوزه را مورد هجمه قرار می دهند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: حوزه علمیه قم در زمان آیت الله بروجردی، چهار هزار طلبه داشت؛ اما امروز 60 هزار طلبه دارد و در آینده بیشتر هم خواهد شد؛ ما در گذشته یک طلبه خواهر هم نداشتیم؛ اما امروز هزاران هزار طلبه خواهر و درس خارج خوان داریم؛ خواستند این چیزها نباشد؛ اما الحمدلله حوزه رو به پیشرفت است و امام زمان (عج) حامی ماست و کمک می کند.

وی همچنین در ابتدای درس به روایتی از امام محمد باقر (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: حضرت در این حدیث فرمودند: «اِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَ لِلشَّرِّ اَقْفَالاً، وَ جَعَلَ مَفَاتِیحَ تِلْکَ الاَقْفَالِ الشَّرَابَ، وَ الْکَذِبُ شَرٌّ مِنَ الشَّرَابِ/ خداوند متعال براى شر و بدى، قفل هائى قرار داده و کلید آن قفلها شراب است [چرا که مانع اصلى زشتیها و بدیها عقل است و مشروبات الکلى عقل را از کار مى اندازد] و دروغ از شراب هم بدتر است».

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که ابزار بسیاری از کارهای بد دروغ است، اظهار داشت: ابزار کم فروشان، غارتگران، خلافکاران، تجاوزکنندگان به نوامیس و ... دروغ است.

این استاد برجسته حوزه با بیان این مطلب که در رسانه ها اعلام کردند که 62 درصد مردم آمریکا معتقدند که رئیس جمهورشان دروغگوست، ابراز داشت: ما ایرانی ها در صف اول مبارزه با تروریست ها و تکفیری ها بودیم و همه این مطلب را می دانند؛ اما به دروغ می گویند که ایرانیان طرفدار تروریست ها و تکفیری ها هستند؛ چه دروغی از این بزرگتر و با همین دروغ ها، منافع خود را تحصیل می کنند.

معظم له خاطرنشان ساخت: اگر دروغ از جامعه برچیده شود، بسیاری از کارهای خلاف از بین می رود.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: از زمانی که فضای مجازی باب شده، دروغ رواج بسیاری پیدا کرده است؛ فضای مجازی، فضایی برای دروغ گویان و تهمت زنندگان شده است و با همین دروغ ها، افکار عمومی را مشوش می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز