مدیرکل پژوهش‌های اسلامی صداوسیما:

پذیرش ۱۵۰ مقاله در همایش اخلاق و رسانه/ رسانه اخلاقی پاسدار ارزش های اسلامیست

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۴:۲۲:۴۱
کد خبر: ۷۸۹۸۴۲
پذیرش ۱۵۰ مقاله در همایش اخلاق و رسانه/ رسانه اخلاقی پاسدار ارزش های اسلامیست
مدیرکل پژوهش‌های اسلامی صداوسیما گفت: از جمله دغدغه های سازمان صداوسیما ترویج اخلاق در تولیدهای این رسانه است و این امر مهم بدون اینکه مسئولین رسانه ها خودشان اخلاق را رعایت کنند اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر محمدحسین ظریفیان، مدیرکل پژوهش‌های اسلامی صداوسیما امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسان مرکز پژوهش های اسلامی رسانه در قم برگزار شد، به برگزاری هشت کمیسیون در همایش اخلاق و رسانه اشاره کرد و گفت: در راستای نیل به رسانه تراز انقلاب اسلامی، همایش اخلاق و رسانه با همکاری بیش از 50 مرکز حوزوی، دانشگاهی و رسانه ای با حضور استادان، صاحب نظران، پژوهشگران، دانشجویان و طلاب برگزار شد.

وی برگزاری همایش اخلاق و رسانه را حرکتی مهم و تعیین کننده برای تولید دانش نظری در حوزه دین و رسانه دانست و خاطرنشان ساخت: تاثیرگذاری روز افزون رسانه ها بر ابعاد گوناگون جامعه به ویژه در حوزه اخلاق سببب شد تا در این همایش بر محوریت اخلاق در رسانه و رسانه اخلاقی توجه ویژه ای شود.

مدیرکل پژوهش‌های صداوسیما تصریح کرد: حوزه رسانه دارای بخش‌ها و پارامترهای فراوانی همچون گویندگی، خبر، فیلم‌نامه‌نویسی، تدوین، اجرا و بخش‌های فراوانی از این قبیل است که باید اخلاق رسانه در این بخش‌ها فعال باشد.

وی افزود: تکمیل شاخص های اخلاق حرفه ای، نقد و بررسی نظریه های موجود، ایجاد فهم مشترک از اخلاق حرفه ای، رسیدن به نظریه هایی جدید مبتنی بر اخلاق اسلامی، ایجاد زیربنا برای تولید نظریه رسانه ای و ارائه راهبردها برای رسیدن به رسانه اخلاقی از جمله هدف های برگزاری همایش مذکور بود.

ظریفیان، رسانه اخلاقی را رسانه ای پایبند به ارزش های اخلاقی و پاسدار مرزهای ارزشی جامعه برشمرد و افزود: از جمله دغدغه های سازمان صدا و سیما ترویج اخلاق در تولیدهای این رسانه است و این امر مهم بدون اینکه مسئولین رسانه ها خودشان اخلاق را رعایت کنند اتفاق نخواهد افتاد و به خوبی می توان به این نکته اشاره کرد که رسانه اخلاقی پاسدار ارزش های اسلامی جامعه  است.

دبیرعلمی نخستین همایش اخلاق و رسانه خاطرنشان کرد: در این همایش از صاحبان هشت مقاله برتر تجلیل به عمل آمد و از 6 کتاب رونمایی شد.

دکتر ظریفیان اظهار داشت:نگاه ما در مرحله نخست به حوزه و مؤسسات حوزوی بوده، چراکه رویکرد این همایش مبتنی بر معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی، هستی‌شناسی، دین‌شناسی، ارزش‌شناسی و روش‌شناسی است.

مدیرکل پژوهش‌های صداوسیما یادآور شد: هدف از برگزاری همایش اخلاق رسانه ایجاد موج رسانه‌ای بود و این موج باید به یک گفتمان رسانه در راستای رسانه تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود.

وی  در پایان با اشاره به کمبودهایی که در عرصه اخلاق رسانه ای شده است گفت: حوزه اخلاق و رسانه حوزه ای است که ورود علمی به آن کمتر صورت گرفته است، به همین علت ادبیات علمی کمتری در این زمینه وجود دارد و در این همایش به دنبال رسیدن به مبانی علمی و ادبیات دانشی در این حوزه بودیم تا در آینده، محققان مبتنی بر این تکاپوی علمی، مسیر را توسعه، ارتقا و تکمیل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز