حجتی کرمانی:

آیت‌الله هاشمی نفوذ بالایی در عرصه بین‌المللی داشت

۱۳۹۷/۰۹/۳۰ - ۰۵:۳۲:۵۷
کد خبر: ۷۹۰۲۹۸
آیت‌الله هاشمی نفوذ بالایی در عرصه بین‌المللی داشت
محمد حجتی کرمانی با یادآوری اجلاس غیرمتعهدها در زمان جنگ تحمیلی گفت: برگزاری این اجلاس در کشور هندوستان نشان از نفوذ بالای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در عرصه بین‌المللی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد حجتی کرمانی در همایش بررسی نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نهضت امام خمینی(ره) که در موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل در قم برگزار شد، اظهار داشت: ما در تهران مدتی با شهید باهنر هم‌خانه بودیم که مرحوم آیت‌الله هاشمی در همان ایام با ما ارتباط داشتند و ما با ایشان در زمینه های مختلف همکاری داشتیم.

وی افزود: در ایام تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، روزنامه موجود در کشور تنها کیهان و اطلاعات بود و شهید باهنر ما را مکلف کردند که آن‌ها را مطالعه کرده و مطالبی که رژیم طاغوت روی آن حساس بود را شناسایی کنیم و در اختیار ایشان و مرحوم آیت‌الله هاشمی قرار دهیم.

این مبارز روزهای نخست انقلاب گفت: یکی از جامعه شناسان بیان می‌کرد که آیت‌الله هاشمی شخصیتی است که هر جا می‌رود، قدرت را با خود به آنجا می‌برد و ما در رجال بعد از انقلاب این میزان از توانایی مدیریت را در شخص دیگری سراغ نداریم.

حجتی کرمانی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی در عرصه بین‌المللی بسیار قوی بود، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی، جلسه غیر متعهدها قرار بود در بغداد تشکیل شود که این امر به نفع رژیم صدام بود، آیت‌الله هاشمی تصمیم گرفتند که این جلسه در کشوری جز عراق برگزار شود و در نهایت هم این پروژه ایشان موفق شده و این جلسه به هند منتقل شد، این نشان از نفوذ بالای ایشان در عرصه بین‌امللی در آن ایام داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز