حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

حفظ قرآن تبدیل به شغل نشود/باید به معانی قرآن توجه شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۸:۳۱:۵۱
کد خبر: ۷۹۰۵۶۳
حفظ قرآن تبدیل به شغل نشود/باید به معانی قرآن توجه شود
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید براینکه حفظ قرآن نباید شغل باشد، گفت: برخی قرآن را به الحان مختلف می‌خوانند اما معنای آن را نمی دانند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با حضور در میان بانوان قرآنی در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) اظهار کرد: نقل شده که آرایشگری موی صورت امام علی(ع) را اصلاح می‌کرد اما لب امام تکان می‌خورد آرایشگر گفت لب را ثابت نگه دار امام فرمود یک ذکر عقب می‌مانم بنابراین وقت را صرف فیلم یا درسی که فایده آنچنانی ندارد نکنید اگر مطلبی سودمند بود گوش دهید و دقیقه‌ها و ثانیه‌ها را از دست ندهید.

وی با بیان اینکه فرصت تحصیل علم برای خانم‌ها کمتر است، گفت: خانم‌ها زودتر ازدواج می‌کنند و بارداری و بچه داری را در پیش دارند بنابر این باید از فرصت‌ها استفاده کنند.

این مفسر قرآن خطاب به حفاظ قرآنی گفت: نمی گویم فقط درس بخوانید اما عمر را تلف نکنید تجربه بیاندوزید، حافظان قرآن می‌توانند رشته‌های دیگر مانند خیاطی و آشپزی را هم یاد بگیرید.

وی گفت: کتاب‌های مفید بخوانید و البته کتاب‌هایی که دختران می‌خوانند باید با کتاب‌هایی که پسران می‌خوانند متفاوت باشد. بانوان باید کتاب‌هایی در مورد زنان برجسته و دستاوردهای آنان بخوانند.

قرائتی افزود: دراین زمینه مطالعه کنید که چه عواملی باعث می‌شود بچه ترسو، صبور یا علیم شود؟ و آیین همسرداری و انتخاب همسر چیست؟

وی با تاکید براینکه حفظ قرآن نباید شغل باشد، گفت: برخی قرآن را به الحان مختلف می‌خوانند اما معنای آن را نمی دانند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اوایل انقلاب به پاکستان رفتم از من سوال کردند که چند حافظ قرآن دارید؟ آن زمان تعداد حفاظ در ایران کم بود و من با خود گفتم اگر راست بگویم آبروی ایران می‌رود و اگر دروغ بگویم باید جواب خدا را بدهم گفتم ما در ایران حافظ قرآن تربیت نمی کنیم بلکه محافظ قرآن تربیت می‌کنیم؛ گفتند یعنی چی؟ و من ادامه دادم حافظ با استعداد خوب قرآن را حفظ می‌کند اما محافظ هشت سال بمباران می‌شود یک وجب از زمین کشورش را به صدامیان نمی دهد.

 

نظر شما