مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبر داد

تجلیل از مدال آوران قمی همزمان با ایام الله دهه فجر

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۱۰:۴۹:۳۹
کد خبر: ۷۹۱۱۷۱
تجلیل از مدال آوران قمی همزمان با ایام الله دهه فجر
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: از 160 ورزشکار مدال آور در سطح بین المللی و ملی طی مراسمی به مناسبت دهه فجر در استان تقدیر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن عابدی در جلسه شورای ورزش همگانی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به اعزام ورزشکاران قمی به مسابقات استعدادهای برتر ورزشی اظهار کرد: 75 تیم از استان به این مسابقات اعزام کردیم که این ورزشکاران مورد سنجش پزشکی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: یکی از آسیب‌های مربوط به دختران روستایی، آسیب‌های ستون فقرات است و در این راستا هزار و 100 دختر در استان قم مورد ارزیابی سلامت به لحاظ ستون فقرات قرار گرفتند، طرح سنجش ناهنجاری‌های جسمانی زنان و دختران روستایی استان قم در تعدادی از روستاهای استان اجرا شده است و امیدواریم که تا پایان سال پنج هزار دختر روستایی قم در این طرح مورد ارزیابی قرار بگیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: 102 برنامه به مناسبت دهه فجر در هفت محور توسط این اداره کل در استان اجرا می‌شود که از جمله این برنامه‌ها افتتاح پروژه‌های عمرانی، برگزاری المپیاد ورزشی روستایی و عشایر قم و میزبانی از تورنمنت بین المللی کاراته بانوان است.

عابدی با اشاره به یادواره ورزش شهدای ورزشکار استان قم اظهار کرد: این یادواره برای پنجمین دوره با مشارکت بسیج ورزشکاران به مناسبت دهه فجر در استان اجرا می‌شود و از 160 ورزشکار مدال آور در سطح بین المللی و ملی به این مناسبت در قم تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: استان قم یکی از استان‌های برتر در زمینه کاراته است که ورزشکاران مدال آور زیادی در سطح ملی و بین المللی دارد و ورزشکاران 11 کشور در تورنمنت بین المللی کاراته بانوان در قم شرکت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: مسابقات ورزش کارمندان دولت در سال جاری با حضور کارکنان از دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد و 718 کارمند ورزشکار در این مسابقات حضور داشتند، امیدوارم که سال آینده مسابقات ورزش کارمندان دولت در استان قم با استقبال بیشتر دستگاه‌های اجرایی در استان برگزار شود.

عابدی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات ورزش کارمندان استان قم اظهار کرد: این مراسم در دهه فجر برگزار می‌شود و ماده 53 قانون الحاق به دستگاه‌های اجرایی اجازه می‌دهد که یک درصد اعتبارات دستگاه را برای اجرای ورزش همگانی و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی استان و آموزش و پرورش هزینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: سایت هیأت ورزش همگانی استان قم برای اطلاع رسانی برنامه‌های ورزش همگانی در استان راه اندازی شده است، مساله اطلاع رسانی از جمله مشکلات در زمینه ورزش همگانی در قم است.

 

نظر شما