قم سبزتر می شود/کمربند سبز در حاشیه شهر قم

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۹:۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۹۱۵۸۳
قم سبزتر می شود/کمربند سبز در حاشیه شهر قم
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم از اتمام عملیات درختکاری کمربند سبز در حاشیه کمربندی امام علی (ع) در منطقه سه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان از اتمام عملیات درختکاری کمربند سبز در حاشیه کمربندی امام علی (ع) در منطقه محدوده منطقه سه خبر داد و اظهار داشت: در راستای اهداف سازمان و ایجاد کمربند سبز در حاشیه اتوبان امام علی (ع)، عملیات درختکاری و آبیاری محدود منطقه سه به پایان رسیده است.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: 5 هزار اصل نهال در کمربند سبز منطقه سه کاشته شده که با این تعداد کاشت درخت، عملیات درختکاری مربوط به منطقه سه کامل شده و در کمربند امام علی (ع)، محدوده منطقه سه ،عرصه برای کاشت درخت وجود ندارد.

وی آبیاری کمربند سبز را با سیستم آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای اعلام کرد و ادامه داد: یکی از برنامه‌های منطقه سه شهرداری، استفاده از آب خام و سیستم آبیاری تحت‌فشار قطره‌ای و بارانی بوده که  کمربند سبز در محدوده منطقه سه نیز با این سیستم آبیاری شده و عملیات اجرای آن به پایان رسیده است.

جوادیان تعداد نهال کاشته شده در منطقه سه را از ابتدای سال تا امروز 40 هزار اصل نهال اعلام کرد و گفت: امسال در حوزه کاشت نهال بیش از 40 هزار اصل نهال کاشته شده که بیشتر در حاشیه شهر و شوراع و همچنین حاشیه کمربندی و اتوبان قم تهران و جاده قدیم و بوستان ولایت و کمربند سبز بوده است.

 

نظر شما