آیت الله علوی گرگانی:

بی سوادی باید در کشور ریشه کن شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۱۳:۳۷:۰۲
کد خبر: ۷۹۳۵۹۸
بی سوادی باید در کشور ریشه کن شود
آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید بااشاره به لزوم توجه به سوادآموزی در کشور گفت: بی سوادی باید با تلاش و کوشش فراوان در جامعه ریشه کن شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله علوی گرگانی در دیدار معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم، با اشاره به سی و نهمین سالگرد تاسیس نهضت سوادآموزی ، از آن به عنوان یک حرکت جهادی نام برد و افزود: جهل و نادانی، دردِ بسیار بزرگی است، ولیکن محسوس هم نیست، امیدواریم سوادآموزی بیش از پیش درکشور گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم با گذشت نزدیک به 40 سال از تاسیس نهضت سواد آموزی هیچ بی‌ سوادی نداشته باشیم و این درصد باید خیلی کم باشد و بگوییم کل جامعه ایران باسواد هستند.

وی تصریح کرد: انسان بی سواد، همچون آدم بی چشم است که خوب و بد هم را هم نمی تواند تشخیص دهد و دشمن نیز زود می تواند بر او مسلط شود، تمام مصیبت ما از صدر اسلام تاکنون از این بی سوادی افراد جامعه است.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: حکومت های جبار از جهل و نادانی مردم سوء استفاده می کردند و قدرت انحراف دانشمندان را نداشتند.

این مرجع تقلید با بیان این که مردم با علم و آگاهی به سمت امام خمینی(ره) رفتند، اظهار کرد: خوبی دانش این است که هر کسی خودش را به آن نسبت می ‌دهد و خود را از جهل بَری می داند.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: بالاتر از گفتار، کردار است و نباید فقط به زبان مردم را دعوت به‌ حق کرد، بلکه باید آنان کردار و رفتار ما را نیز ببینند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم نیز، گزارشی از فعالیت ها و برنامه این معاونت در زمینه سوادآموزی در استان قم ارائه داد.

اول تا هفتم دی ماه به عنوان هفته سوادآموزی نامگذاری و هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 روز سوادآموزی نامیده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز