آیت‌الله حسینی بوشهری:

اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در قم برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۱۴:۰۳:۰۳
کد خبر: ۷۹۴۰۸۲
اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در قم برگزار می‌شود
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اجلاسیه عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در روز سیزدهم دی ماه در قم برگزار می‌شود، البته کمسیون‌های این اجلاسیه در روز دوازدهم دی ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به بزرگداشت حماسه نهم دی اظهار کرد: مردم ایران برای چندمین بار در نهم دی ماه امسال در سراسر کشور برای بزرگداشت این حماسه حضور فعالی داشتند.

وی ادامه داد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یک نهاد دیرپا و با سابقه است و ارتباط این نهاد با علمای بلاد همیشه مورد تاکید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از سال 1378 برگزاری اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد شروع شده است و این اجلاس هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، جامعه مدرسین حوزه علمیه علاوه بر این، اجلاس‌های استانی و منطقه ای داشته است، آخرین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبریز برگزار شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به موضوع یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد اظهار کرد: عنوان این اجلاسیه راهکارهای صیانت از انقلاب اسلامی است، سه کمیسیون متناسب با این عنوان برای اجلاسیه در نظر گرفته شده است، از جمله این کمیسیون‌ها حوزه و روحانیت است که به نقشه راه روحانیت برای صیانت انقلاب می‌پردازد.

وی ادامه داد: کمیسیون صیانت و امنیت و کمیسیون اجتماعی و فرهنگی از جمله کمیسیون‌های یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد است، فعالیت این کمیسیون‌ها از چند ماه پیش آغاز شده است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اجلاسیه عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در روز سیزدهم دی ماه در پژوهشگده علامه طباطبایی و با سخنرانی آیت الله نوری همدانی برگزار می‌شود، شاهد برگزاری کمسیون‌های این اجلاسیه در روز دوازدهم دی ماه هستیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به پیگیری مصوبات اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد اظهار کرد: اجرای این مصوبات توسط ریاست جامعه مدرسین پیگیری می‌شود، نحوه برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه و مطالب مطرح شده در این اجلاسیه همیشه پس از برگزاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اعضای شورای عالی حوزه علمیه توسط جامعه مدرسین و با تائید مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری انتخاب می‌شوند، ارتباط مستقیمی بین اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه و مدیریت حوزه وجود دارد و این نهاد دارای سهم قابل توجهی در تحول حوزه است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ابتدای مشکلات اقتصادی برای مردم با دغدغه این مشکلات را پیگیری و اطلاعیه‌های فراوانی در این خصوص صادر کرد، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بین مردم زندگی کرده و مشکلات آن‌ها را درک می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را یک نهاد دغدغه مند دانست و تصریح کرد: مصوبات اجلاسیه جامعه مدرسین الزام آور نیست، اما نهادها و دستگاه‌های دیگر به این مصوبات با نگاه مثبت نگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان سربازان امام خمینی(ره) به زندان و تبعید رفتند تا انقلاب به پیروزی برسد، در دوران دفاع مقدس هم روحانیت بیشترین شهید را به نسبت جمعیت خود در مقایسه با قشرهای دیگر تقدیم نظام کرد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی در حوزه بودند که می‌توانستند به مرجعیت برسند، اما خودشان را وقف انقلاب اسلامی کردند تا این انقلاب به پیروزی برسد و استمرار پیدا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز