گنبد نمکی قم ثبت ملی شد

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۱:۳۰:۴۰
کد خبر: ۷۹۷۰۴۸
گنبد نمکی قم ثبت ملی شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم از ثبت ملی جاذبه طبیعی و گردشگری گنبد نمکی قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حمید یزدانی با اشاره به مشکلات توسعه بوم گردی در قم اظهار داشت: توسعه بوم گردی با توجه به جغرافیا هر منطقه تفاوت‌های اساسی دارد اما تلاش می‌شود تا پایان سال جاری 3 طرح بوم گردی در قم راه‌اندازی و فعال شود.

وی با تأکید بر عدم تراکم در مجتمع‌های بین‌راهی قم افزود: در حال حاضر ازنظر تعداد مجتمع‌های بین‌راهی تراکمی در قم وجود نداشته و ظرفیت برای احداث و بهره‌برداری از مجتمع‌های جدید وجود دارد، احداث مجتمع‌های جدید بین‌راهی باید همراه بامطالعه و دقت نظر کامل صورت بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به سهمیه ابلاغی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم در جذب تسهیلات رونق گردشگری قم در سال 97 ابراز کرد: درمجموع 230  میلیارد تومان سهمیه ابلاغی قم درزمینهٔ  جذب تسهیلات گردشگری در سال 97 است.

یزدانی با تأکید بر اشغال 80 درصدی تخت هتل‌های قم در ماه‌های گذشته گفت: از ابتدای ماه رمضان 80 درصد تخت‌های هتل‌های قم اشغال بوده و روند اقامت زائران نیز هرسال نسبت به سال‌های قبلی بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در 5 ماه گذشته تعداد انبوهی از زائران عراقی و پاکستانی که وارد کشور می‌شوند درنهایت به استان  وارد قم سفر می‌کنند، بیش از 70 درصد زائران پاکستانی و عراقی درنهایت وارد قم شده‌ و در این شهر اسکان پیداکرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به طرح‌های رونق گردشگری و توریست پذیری قم در روزهای گذشته تأکید کرد: از ابتدای امسال 12 گروه گردشگری و توریستی از 12 کشور جهان، قم را در صدر تور توریستی خود قرار داده‌اند که درگذشته بی‌نظیر بوده است.

یزدانی با انتقاد نسبت به کم‌کاری‌های صورت گرفته‌شده در استفاده مناسب از ظرفیت‌های توریست پذیری قم ابراز کرد: قم ازنظر توریست مذهبی ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و از این منظر ظرفیت برگزاری تورهای بزرگ ویژه زائران و گردشگران را دارد اما در مقوله گردشگری سلامت، ژئوتوریست، توریست ورزشی و اکو توریست هنوز اقدامات قابل‌لمسی صورت نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: بسیاری از ظرفیت‌های طبیعی قم هنوز ناشناخته است، گنبد نمکی قم ثبت ملی شده و به زودی حکم رسمی آن ابلاغ می‌شود، یکی از ضعف‌های مهم گردشگری قم این بوده هنوز ظرفیت‌های طبیعی و همراه با جاذبه‌های گردشگری آن در بین مردم داخل و خارجی شناخته‌شده نیست.

 

نظر شما