استاندار قم:

مدیران استان باید در واحدهای تولیدی شخصا حاضر شوند

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۱:۳۸:۵۳
کد خبر: ۷۹۷۰۵۶
مدیران استان باید در واحدهای تولیدی شخصا حاضر شوند
استاندار قم گفت: با تلاشی مضاعف آماده حمایت از فرآیند تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در قم هستیم و تمام توان مسئولان استان در خدمت فعالان اقتصادی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تالار امام جواد(ع) استانداری قم، افزود: پشتیبانی از کارآفرینان و تولیدکنندگان استان را در این شرایط سخت اقتصادی شتاب می دهیم و مشکلات این فرماندهان جنگ اقتصادی را در سطح ملی و استانی پیگیری می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر همراهی بسیار خوب و امیدوار کننده ای میان اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در قم برقرار است و ما از این تعامل برای انجام کارهای بنیادی تر به منظور رسیدن به نتایج بهتر در حوزه صنعت و تولید استان، استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اکنون نیازمند ایده های خلاقانه و ظرفیت های بکر برای عبور از مشکلات اقتصادی هستیم و قم توانمندی های نهفته و مطلوبی در این راستا دارد.

سرمست گفت: ظرفیت هایی همچون منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و شهرک های صنعتی استان در این مسیر جایگاه ویژه ای دارد.

استاندار قم ادامه داد: بنده به عنوان نماینده دولت مسائل و مشکلات استان را به مسئولان ارشد نظام اطلاع می دهم و از ایشان دعوت خواهم کرد تا از نزدیک در جلسات و کارگروه های تخصصی استان شرکت کنند.

وی ادامه داد: قم دارای سرمایه اجتماعی بسیار غنی همچون مراجع و علمای برجسته دینی، نمایندگان صاحب نام در مجلس شورای اسلامی و مردمی شایسته است که می توان از این توانمندی برای توسعه اقتصادی استان به نحو مطلوب بهره مند شد.

سرمست همچنین بر ضرورت حفظ اشتغال و تولید به عنوان یکی از اولویت های اصلی استان دربخش اقتصادی تاکید کرد و گفت: لازم است شاخص های عملکرد استان در بخش های اقتصادی با سایر استان های کشور، مقایسه شود.

وی ادامه داد: همچنین لازم است افق چشم انداز استان در حوزه های اقتصادی، مشخص شده و برای تحقق آن برنامه ریزی عملیاتی انجام شود.

وی در ادامه، خروج تولید از رکود را از اولویت های استان قم در مباحث اقتصادی برشمرد و افزود: حفظ ظرفیت اشتغال در شرایط جاری اقتصادی کشور باید در دستور کار اداره های دولتی باشد.

سرمست، حضور فیزیکی مدیران دولتی در واحدهای تولیدی و صنعتی را نیز ضروری دانست و افزود: گاهی با شنیدن مشکلات از زبان مدیران واحدهای خصوصی روند حل مشکلات تسهیل خواهد شد.

وی در خصوص جلسات اقتصادی استان گفت: برخی از مسائل مطرح شده در این جلسات در سطح استان قابل حل است که در این زمینه با همراهی مسئولان قم مشکلی نداریم، اما بخشی دیگر از مسائل مستلزم انعکاس به سطوح ملی و تصمیم گیری کلان است که باید این مسائل طی نشست های کارشناسی و تعامل دستگاه های مختلف استخراج و به مسئولان نظام برای تصمیم گیری ملی، ارائه شود.

استاندار قم با بیان اینکه تصمیمات کارگروه نیازمند حضور مدیران ارشد دستگاه های دولتی است بیان داشت: مدیران باید شخصا در جلسات ستادی حضور داشته باشند.

مهرداد غضنفری امرایی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه در بخش گردشگری باید تسهیلات را طبق چشم انداز تعیین شده پرداخت کنیم اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها باید تعهد خود را در مدت مشخص شده انجام دهند.

نظر شما