ثبت نام مسابقات دارالقرآن امام علی از ۲۰ دی ماه آغاز می شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۱:۴۲:۲۰
کد خبر: ۷۹۷۰۶۱
ثبت نام مسابقات دارالقرآن امام علی از ۲۰ دی ماه آغاز می شود
مسئول برگزاری مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) گفت: ثبت نام این مسابقات در یک مرحله و بصورت اینترنتی می باشد و از روز پنجشنبه بیستم دی ماه جاری آغاز می شود و تا روز پنجشنبه 27 دی ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی نجفی قدسی گفت: دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش برادران، طی روزهای پانزدهم تا بیست و یکم بهمن ماه سال 1397 در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقات قرآنی در پنج رشته حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ 10 جزء، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم در 2 مقطع سنی زیر 16 سال و بالای آن ویژه برادران برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: داوطلبان باید برای شرکت در این مسابقات، حتما دارای شماره حساب در یکی از شعب بانک ملت و یا بانک ملی باشند و سپس به سایت مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) به نشانی اینترنتی https://qdqat.ir مراجعه کرده و فرم های مربوطه ثبت نام، انتخاب رشته آزمون و انتخاب زمان آزمون را تکمیل و کد رهگیری ثبت نام در رشته مورد نظر را دریافت نمایند.

نجفی قدسی یادآور شد: اولویت تعیین زمان آزمون بر اساس زمان مراجعه به سایت می باشد و لذا افرادی که تمایل دارند روز و ساعت خاصی را انتخاب نمایند، باید زودتر به سایت مذکور جهت ثبت نام مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: ظرفیت ثبت نام در رشته های مختلف محدود می‌باشد و امکان ویرایش رشته و یا زمان انتخابی فقط برای یک بار وجود خواهد داشت. در ضمن داشتن حداکثر یک همراه در مسابقات فقط برای افراد معلول و یا زیر 16 سال بلامانع است، این افراد باید مشخصات فرد همراه خود را در بخش کاربری خود وارد نمایند.

وی یادآور شد: شرکت کنندگان، جهت چاپ کارت شرکت در مسابقه می توانند پس از ثبت نام موفق و انتخاب زمان آزمون خود، به سایت مراجعه کرده و اقدام به دیدن و چاپ کارت ثبت نام کرده و از روز و ساعت آزمون خود و همچنین نشانی دقیق محل مسابقات که در کارت قید شده مطلع گردند، همچنین در زمان حضور در مسابقات، داشتن کارت چاپ شده ثبت نام و همراه داشتن کارت ملی و یا پاسپورت، الزامی است.

نجفی قدسی افزود: پس از پایان مهلت ثبت نام، به هیچ عنوان زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد و لذا داوطلبان سعی کنند در زمان تعیین شده برای ثبت نام همت نمایند.

وی گفت: با توجه به اینکه دارالقرآن امام علی(ع) در شعب مختلف خود در سطح کشور، حافظان پنج جزء را مورد تقدیر قرار می دهد، در مرحله سراسری رشته پنج جزء وجود ندارد و رشته های حفظ منحصر به 10جزء، 20 جزء و 30 جزء می باشد.

وی تاکید کرد: در این دوره از مسابقات هر داوطلب تنها در یک رشته می تواند شرکت کند و همچنین افرادی که در دوره های قبل حدنصاب رشته های حفظ 10 جزء و بیست جزء را کسب کرده باشند در این دوره در همان رشته نمی توانند مجددا شرکت نموده و باید در مقطع بالاتر به رقابت بپردازند.

نجفی قدسی گفت: نفرات اول مسابقات سال های قبل تا 2 سال در همان رشته نمی توانند شرکت کنند، مگر اینکه در رشته دیگری ثبت نام نمایند، همچنین دراین دوره از مسابقات مرحله فینال برای همه رشته ها وجود ندارد و لذا داوطلبان سعی کنند در همان مقطع مسابقات تلاش لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: آیین اختتامیه این مسابقات، روز یکشنبه 21 بهمن ماه در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار خواهد شد و از نفرات برتر با اهدای جوایزی تقدیر خواهد شد.

 

نظر شما