خاطرات قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی/ از تجمع در قم تا رگبار گلوله

۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۰۹:۴۶:۳۰
کد خبر: ۷۹۷۹۶۴
خاطرات قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی/ از تجمع در قم تا رگبار گلوله
آیت الله نوری همدانی در مسجد اعظم قم به بیان خاطراتش از قیام تاریخی مردم قم در 19 دی سال 56 پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله حسین نوری همدانی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به سالروز قیام مردم قم در 19 دی سال 1356 بیان کرد: پس از چاپ مقاله توهین آمیز علیه مرجعیت و امام خمینی(ره) به قلم رشیدی مطلق گفت: پس از چاپ این مقاله فضلا و اساتید درجه اول را به منزلم دعوت کردم تا در این زمینه موضع گیری و حرکتی داشته باشیم و قرار شد که در 19 دی درس‌های حوزه تعطیل شده و بازار نیز تعطیل شود و حرکتی علیه رژیم شاهنشاهی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه پس از جمع شدن مردم، حرکت به سمت بیوت علما آغاز شد و در نهایت مردم در مقابل بیت بنده تجمع کردند، گفت: بنده نیز وظیفه خود دانستم که در جمع مردم سخنرانی کرده و حرکت مردم به سمت حرم حضرت معصومه(س) آغاز شد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه رژیم در چهار راه بیمارستان مردم را به گلوله بست، گفت: عده ای به شهادت رسیده و و بنده نیز دستگیر شده و فردای آن روز به خلخال تبعید شدم.

وی گفت: این حرکت در قم به اندازه‌ای با عظمت بود که در چهلم شهدای قم در شهرها یکی پس از دیگری حرکت انقلابی مردم آغاز شد و دنبال شدن این حرکت‌ها به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

 

نظر شما