آیت ‌الله مکارم شیرازی:

نیازمند انقلاب اقتصادی در کشور هستیم

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۱:۲۴:۲۶
کد خبر: ۷۹۷۹۸۹
نیازمند انقلاب اقتصادی در کشور هستیم
آیت ‌الله مکارم شیرازی گفت: نیازمند یک انقلاب اقتصادی هستیم، انقلاب سیاسی و فرهنگی در کشور رخ داده است اما در زمینه اقتصادی کاری نکرده‌ ایم و نتیجه این کم کاری نیز حجم مشکلات شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت ‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به برخی از شبهات مطرح شده در سایت ها گفت: اخیرا موضوعی در باب "رضاء" مطرح شده که برخی از سایت ها نیز معترض شده و حملاتی به آن کرده اند، اینکه اگر مادربزرگ بچه‌ای به آن بچه شیر دهد، مادر اصلی این بچه برای همیشه در آن خانه نامحرم می‌شود.

وی ابراز داشت: یا اینکه گفته می شود زن و مردی می ‌خواستند به مکه بروند و مادربزرگ به آن بچه شیر داده و بعد از بازگشت به او گفته ‌اند که مادر اصلی این بچه حرام ابدی شده است، اما در این زمینه مطالعه زیادی کرده ‌ایم و در این مطالعه به این نتیجه رسیده‌ایم که ادله کافی برای حرمت ابدی نداریم، گناه کسی را ما به گردن نمی‌گیریم، مطالعه می‌کنیم و اگر راه داد فتوا خواهیم داد.

وی با روایتی از پیامبر(ص) در خصوص اقتصاد گفت: اقتصاد میانه روی موجب می شود که هیچ گاه فقیر نشویم و باید طبق این روایت همواره اقتصاد ما میانه روی داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: انسان مومن باید همواره تعادل در زندگی خود داشته باشد و زمانی که هزینه را افزایش می دهیم و مقروض می شویم، مشکلات به بار آمده و دردسرها آغاز می شود.

این مرجع تقلید گفت: در اقتصاد کشور نیز این موضوع بود که هر چه در آوردیم در بخش دولتی هزینه می شود، در کشوری مثل ژاپن 120 میلیون نفر جمعیت دارد اما کارمندان آن 300 هزار نفر هستند اما در ایران با جمعیت 80 میلیونی بیش از 2 میلیون کارمند داریم.

وی تاکید کرد: باید تولید را افزایش داده و افراد را نیز به بخش تولید هدایت کنیم، در بخش دولتی هزینه ها بیشتز از درآمدهاست اما زمانی که خصوصی سازی کنیم مشکلات حل می شود.

این مرجع تقلید عنوان داشت: متاسفانه خصوصی‌سازی در کشور به یک شعار تبدیل ‌شده است و مشکل ما افزایش تولیدات و توجه به بخش خصوصی است که سرمایه کافی ندارند و همه چیز را خرج حقوق می کنیم.

وی تاکید کرد: نیازمند یک انقلاب اقتصادی هستیم، انقلاب سیاسی و فرهنگی در کشور رخ داده است اما در زمینه اقتصادی کاری نکرده‌ ایم و نتیجه این کم کاری نیز حجم مشکلات شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز