همزمان با میلاد حضرت زینب کبری(س)

همایش بزرگداشت روز پرستار در قم برگزار شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۲:۳۷:۰۹
کد خبر: ۷۹۸۹۶۹
همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س)، همایش بزرگداشت روز پرستار به همت نظام پرستاری قم در تالار شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، این همایش با حضور دکتر احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، مهندس هاشمی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، دکتر دالوند رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم، اعضای شورای شهر قم برگزار شد.

دکتر احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: کار پرستاری کار سختی است در کنار بیماری که همیشه در درد و رنج است، پرستاران با صبر و حوصله و همتی که دارند، تلاش می کنند و با مهربانی در راستای خدمات رسانی به مردم گام برمی دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: پرستاری یک شغل نیست بلکه یک حرفه ای است که در راستای کمک به همنوع فعالیت می کنند.

وی با اشاره به بودجه سال آینده کشور و مشکلات پرستاری گفت: قطعا ما در بودجه سال 98 باید این موضوع را پیگیری کنیم و امیدواریم که بتوانیم وضعیت معیشت پرستاران ساماندهی کنیم.

مهندس سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم هم در این مراسم گفت: پرستاران در غم بیماران غمگین و در نجات جان آنها تلاش می کنند و ایام تعطیل و غیرتعطیل کار آنها ندارد و در همه ایام سال در کنار مردم هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه گاهی جایگاه پرستاران و همچنین حق و حقوق آنها متزلزل می شود که باید در این راستا تلاش کرده و اجازه نداد تا مشکلاتی برای آنها به وجود آید.

دکتر اصغر دالوندی رئیس کل نظام پرستاری کشور هم گفت: اگر کشور قرار است به سمت سلامتی پیش برود باید به عرصه های پیش ارتقا سلامت، پیشگری، آموزش مردم، تزریق سواد سلامت، تشکیل گروه های مدنی و... در جامعه روی آوریم تا بتوانیم سبک زندگی مردم را تغییر داده و حجم حضور مردم به مراکز درمانی را کم کنیم.

وی با اشاره به زحمات پرستاران گفت: پزشکان در کنار پرستاران زحمت می کشند و باید به وضعیت معیشتی پرستاران نیز توجه شودتا پرستار مجبور نباشد به صورت سه شیفت کار کنند.

دکتر ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم گفت: باید در راستای اصلاح بودجه و حق جامعه پرستاری فراتر از تحقق تعرفه گذاری رفتار شود و ما همواره به دنبال حفظ شان جایگاه پرستاران هستیم و یکصدا در راستای رفع مشکلات می کوشیم.

وی افزود: قطعا اگر همت و اقدام پر برکت پرستاران نباشد، اقدامات پزشکان هم به سرانجام نمی رسد و تیم پزشک و پرستار در کنار هم می توانند موضوعات را به نتیجه برسانند.

در پایان این مراسم از پرستاران نمونه استان قم با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز