استاندار قم:

مبارزه با مواد مخدر باید مردمی شود

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۸:۴۸:۰۷
کد خبر: ۷۹۹۲۹۸
مبارزه با مواد مخدر باید مردمی شود
استاندار قم گفت: برای موفقیت هرچه بیشتر در عرصه مبارزه با مواد مخدر، باید برنامه ها و اقدام ها در این حوزه مردمی و اجتماعی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت:اقدام های انجام گرفته برای مقابله با این بلای خانمانسوز در استان به نسبت مناسب و قابل دفاع است، اما در نهایت باید آثار و نتایج اقدام ها را مورد بررسی قرار دهیم. 

وی با بیان اینکه باید بدانیم که اقدام های انجام گرفته تا چه حد در کاهش تعداد معتادان یا مصرف مواد مخدر موثر بوده است، بر ضرورت تغییر در نگرش ها در این عرصه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: باید نقاط آسیب پذیر را شناسایی و اقدام های پیشگیرانه فرهنگی و انتظامی را در این نقاط متمرکز کنیم. 

استاندار قم با بیان اینکه نیروهای مبارزه کننده با مواد مخدر، با ایمان، تقوا و از خودگذشتگی بسیار در این عرصه خطیر و حساس حضور دارند، خاطرنشان کرد: حضور قشرهای مختلف مردم در این عرصه می تواند آثار و نتایج بهتری در مبارزه با مواد مخدر به دنبال داشته باشد، حتی می توان از برخی افراد که از دام اعتیاد رها شده اند، در این جهت استفاده کرد. 

وی با اشاره به آسیب اعتیاد در میان دانش آموزان، بر ضرورت انتخاب درست جامعه هدف تاکید کرد و گفت: آموزش های ارائه شده در عرصه مواد مخدر، نیازمند سنجش اثربخشی است و باید میزان کارآیی و اثرگذار بودن آموزش ها را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم. 

سرمست با اشاره به لزوم تولید محتوای مناسب در برنامه های فرهنگی مقابله با مواد مخدر، تصریح کرد: باید از تبلیغات غیرمستقیم و از ظرفیت های هنری برای امر پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم، زیرا هشدارهای مستقیم آنچنان که باید اثرگذار نیست. 

وی در پایان با بیان اینکه در عرصه مبارزه با مواد مخدر، بدون تردید پیشگیری نسبت به مقابله بسیار اولویت دارد، گفت: به جای اجرای چندین طرح در این عرصه، باید یک طرح را به صورت موفق عملیاتی کرده تا استان قم الگویی برای دیگر استان های کشور باشد. 

نظر شما