چشم بازار آهن قم به برق روشن نشد

بازار آهن زنگ زده قم در انتظار برق

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۱:۴۰:۳۰
کد خبر: ۷۹۹۹۱۷
بازار آهن زنگ زده قم در انتظار برق
با وجود اینکه صنف آهن فروشان قم، داوطلبانه در شهرک صنوف حاضر شده تا سرو صدای ناشی از انتقال تیرآهن را از داخل شهر به این شهرک ببرند، اما هنوز شرکت توزیع برق استان قم، در تامین برق این شهرک تعلل می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، شهرک صنوف قم، از جمله شهرک هایی است که گره بسیار زیادی به آن خورده و متاسفانه با وجود چندین سال هنوز افتتاح نشده است.

قرار بود این شهرک در خارج از شهر قم ایجاد شود تا صنوف مزاحم و آلوده در داخل شهر به این شهرک منتقل شده تا مردم در آسایش بیشتری زندگی کنند.

یکی از صنوف، آهن فروشان قم هستند که داوطلبانه به این شهرک مراجعه تا علاوه بر اینکه بتوانند به کسب و کار بپردازند، در کاهش مزاحمت ها هم موثر باشند.

مهندس مصطفی چالوک رئیس هیات امنای صنف آهن فروشان شهرک صنوف قم با اشاره به حضور آهن فروشان گفت: صنف آهن فروشان از صنوف پیشگام در انتقال به شهرک صنوف بوده اندا و موضوع انتقال صنوف مزاحم شهری به سال۷۲ برمی گردد که در نهایت در سال ۸۷  محل فعلی  برای انتقال صنوف مورد تایید نهایی دستگاه ها و نهادهای  مسئول قرار گرفت.

وی افزود: از سال ۹۰ با مصوبه شورای اسلامی  شهر قم مراحل واگذاری زمین به صنف آهن فروشان در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد مدیر شهرک به صورت مستقل از شهرداری اقدام به آماده سازی شهرک نماید.

رئیس هیات امنای صنف آهن فروشان شهرک صنوف قم ادامه داد: با همفکری  هیات امنای صنف آهن فروشان نقشه ها را تغییر و خیابانها  به ۲۴ متری افزایش پیدا کردتیپ های جدید واحدها  هم به تصویب رسید .

 

*قرعه کشی اعطای واحدها با حضور شهردار وقت انجام شد

چالوک  افزود: بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری قیمت هر متر زمین در شهرک ۵۰ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان به ازای هر مترزیرسازی آن در نظر گرفته شد. مجدد متقاضیان برای خرید ۱۱۳ قطعه اقدام و قرعه کشی اعطای واحدها با حضور شهردار وقت انجام شد.

 

3

رئیس هیات امنای صنف آهن فروشان شهرک صنوف قم بیان کرد: شهرداری بعدا تعداد قطعه  زمین های شهرک را به ۳۷۰ قطعه افزایش داد و مقرر شد این واحدهای اضافی به صنوف مرتبط با  آهن فروشان در غالب مشارکت و سرمایه گذاری واگذار شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق قرارداد واگذاری با مصوبه شورای شهر مقرر شد که زیرساخت های مورد نیاز  داخل شهرک  با صنف  و اتصال به شبکه های شهری توسط شهرداری انجام شود و برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز داخل  شهرک از هر متقاضی انتقال به ازای هر متر ۲۵ هزار تومان اخذ نمودیم.

 

*سوپر بروکراسی اداری توسط اداره برق

وی افزود: برای اخذ انشعاب برق به ا داره برق مراجعه نمودیم که اداره برق اعطای انشعاب را منوط به ساخت  سازه های واحد ها نمود ولی با وجود ساخت  سازه باز هم اداره برق تا پایان سال ۹۴ به تعهد خود عمل نکرد .

رئیس هیات امنای صنف آهن فروشان شهرک صنوف قم اضافه کرد: در آخر شرکت توزیع برق استان قم اعلام کرد که با توجه به مشکلاتی که کشور با آن مواجه است امکان اعطای برق به این شهرک میسر نیست.

وی تصریح کرد: طبق توافق شهرداری و اداره برق قرار بر این بود که شبکه برق توسط صنف و خطو  پست برق توسط شهرداری احداث شود. طراحی و اجرا شبکه برق داخل شهرک توسط شرکت برق و پیمانکاران مورد تایید آنها  انجام شد.

چالوک تصریح کرد : زیرساخت های  مورد نیاز  برای انتقال آب ، گاز و مخابرات  نیاز با هماهنگی با خود  این شرکت ها و  پیمانکاران مورد تایید آنها انجام شد.

 

*فقط 50 کنتور برق به ما داده اند

وی با بیان اینکه اداره برق تاکنون ۵۰ کنتور برق به این صنف واگذار کرده است ، گفت: برای اینکه اعضای صنف دچار ضرر و زیان نشوند همه واحدهای آهن فروشی باید یکجا منتقل شود و انتقال بخشی از صنف امکان پذیر نیست  چرا که عرضه و تقاضا  دچار مشکل می شود و برق مورد نیاز ۳۷۰ واحد باید همزمان تامین شود.

 

2

 

*4 مگاوات مشکل بازار آهن را برطرف می کند

وی ادامه داد: با اختصاص ۴ مگاوات برق مشکل برق ۳۷۰ واحد صنف آهن فروشی رفع می شود  و واحدهای آهن فروشی از سطح شهر به شهرک منتقل خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: هزینه احداث خط و پست برق برای شهرک صنوف ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است و شهرداری تاکنون از قبول آن خودداری کرده است.

چالوک بیان داشت: سال ۹۶ و ۹۷ شهرداری اقدام به آسفالت خیابان های شهرک صنوف و قطعه آهن فروشان نموده است که این صنف بابت این کار ۶۰۰ میلیون تومان  به شهرداری پرداخت نموده است.

 

*صدور پایان کار باید در گرو رفع تخلفات باشد نه مسائل دیگر

رئیس هیات امنای صنف آهن فروشان شهرک صنوف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان در شهرک صنوف قم هزینه شده است که تمامی آن توسط اعضای صنف تامین شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما در شهرک صنوف ، مشکل صدور پایان کارو عدم برای اخذ سند مالکیت است این درحالی است که نقشه واحدها مصوب شهرداری بوده است و اگر واحد تخلف کرده است باید بر اساس ماده ۱۰۰ با آن برخورد شود.

چالوک در پایان گفت: از شهردار و اعضای شورای شهر قم  تقاضا دارم کما فی السابق حمایت و کمک های خود را از این صنف مضایقه نکنند تا انتقال کامل واحدهای آهن فروشی ازسطح شهرما را یاری دهند و مساعدت لازم را جهت صدور پایان کار جهت دریافت سند مالکیت  انجام دهند.

این روند فعالیت نشان می دهد که متاسفانه هنوز عزم جدی برای انتقال صنفوف به این شهرک وجود ندارد و با وجود تمایل و داوطلبی آهن فروشان، هنوز هم مشکلات آنها برطرف نشده و باید در خیابان های شهر، فضای بصری آلوده و سر و صداهای ناشی از حمل و نقل تیرآهن را شاهد باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز