دیدار استاندار قم با مراجع عظام تقلید/ تاکید مراجع و علما بر ارتقاء وضعیت فرهنگی اقتصادی و عمرانی استان قم

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۹:۱۸:۳۷
کد خبر: ۸۰۰۲۷۲
دیدار استاندار قم با مراجع عظام تقلید/ تاکید مراجع و علما بر ارتقاء وضعیت فرهنگی اقتصادی و عمرانی استان قم
مراجع تقلید و آیات عظام در دیدار استاندار قم با ایشان، بر ارتقاء وضعیت فرهنگی اقتصادی و عمرانی استان قم تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم با مراجع و آیات عظام صافی گلپایگانی، نوری همدانی، علوی گرگانی، سبحانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی و حجت الاسلام شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی در ایران دیدار کرد.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در این دیدار با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم به عنوان ام القرای جهان تشیع، گفت: مسئولان استان قم باید در شان این شهر وظایف خود را انجام دهند.

ایشان خدمت در قم را توفیق الهی عنوان و خاطرنشان کرد: مدیران استان قم باید در جهت خواست خداوند متعال و رضایت مردم قدم بردارند.

shahrestanisar_(20)

آیت الله العظمی نوری همدانی نیز در دیدار استاندار قم با ایشان، با بیان اینکه قم حرم اهل بیت علیهم السلام است اظهار داشت: طبق روایات مردم قم حضرت ولی عصر (عج) را در رسالت این امام معصوم کمک می کنند.

ایشان بیان داشت: انقلاب اسلامی نیز که در کل جهان ایجاد تحول کرد از شهر قم شروع شد و باید شاکر باشید که به عنوان خدمتگذار نظام، در قم مشغول فعالیت هستید.

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به اولویت های حوزه عمرانی قم اظهار داشت: احیای بافت فرسوده خصوصا در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) از اولویت بالایی برخوردار است.

این مرجع تقلید مسئله ی فرودگاه قم و مونوریل را نیز مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه در رابطه با این دو طرح مردم به ما مراجعه و سوال می کنند افزود: حل این دو مشکل نیازمند مشارکت و عزم جدی است.

ایشان همچنین با بیان اینکه در بحث فرهنگی نیز دشمنان در تلاش برای تغییر هویت دینی و فرهنگی شهر قم هستند گفت: ارتقاء جایگاه فرهنگی قم نیز باید مورد توجه جدی مسئولان باشد.

 

shahrestanisar_(9)

همچنین آیت الله العظمی علوی گرگانی در دیدار استاندار قم با ایشان، منصب استانداری قم را دارای جایگاه ویژه دانست و با بیان اینکه مقام معظم رهبری عنایت ویژه به شهر مقدس قم دارند اظهار داشت: مسئولان ملی باید برای توسعه و عمران این شهر توجه خاصی به تخصیص اعتبارات ملی داشته باشند.

ایشان با اشاره به مسئله ی گرد و غبار در استان قم بر حل آن تاکید کرد و افزود: معضل ریزگردها باید مورد پیگیری جدی مسئولان قرار بگیرد.

آیت الله العظمی علوی گرگانی شهر قم را متمایز از شهرهای دیگر دانست و خاطرنشان کرد: بحث توسعه فضای سبز استان قم از دیگر مسائلی است که باید با جدیت پیگیری شود.

 

shahrestanisar_(14)

آیت الله العظمی سبحانی نیز در دیدار استاندار قم وضعیت بیکاری و حجاب و عفاف را دو مساله ی اولویت دار در استان قم مطرح و اظهار کرد: ساماندهی این دو موضوع باید در دستور کارمسئولان استان قم باشد.

ایشان اعتیاد و ناامنی را از پیامدهای اصلی بیکاری دانست و تصریح کرد: با حل مشکل اشتغال جوانان، بسیاری از آسیب های اجتماعی مرتفع خواهند شد.

آیت الله العظمی جوادی آملی نیز در دیدار استاندار قم با ایشان، با اشاره به پروژه های بر زمین مانده در شهر قم اظهار داشت: دستگاه های دولتی باید به اندازه ی اعتبارات و توان خود طرح عمرانی تعریف کنند تا با حجمی از پروژه های نیمه کاره روبرو نباشیم.

ایشان فسادستیزی را از اولویت های مدیریت در کشور برشمرد و افزود: کوچک نمودن دولت و سپردن مسئولیت ها به مردم بایستی مورد توجه دولتمردان باشد.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کشور طی دهه های اخیر خاطرنشان کرد: کارهای خوب زیادی صورت گرفته است؛ ولی مدیران نباید به این حجم از اقدامات بسنده کنند.

shahrestanisar_(17)

آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز در این دیدار قم را آبروی نظام دانست و گفت: خدمت در این شهر توفیق الهی است و مسئولان باید از این فرصت برای اعتلای جایگاه این شهر استفاده کنند.

ایشان با بیان اینکه خدمات قم و حوزه های علمیه ملی و در بعضی جهات فرا ملی هستند افزود: بایستی مسئولان دولتی در تخصیص اعتبارات، ویژگی های منحصربفرد این شهر را در نظر بگیرند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسائل اجتماعی و فرهنگی شهر قم بایستی بهبود و شرایط عفاف و حجاب در این شهر ساماندهی شود.

 

makaremm_(7)

آیت الله العظمی شبیری زنجانی نیز در دیدار استاندار قم با بیان اینکه خدمت در قم با سایر استانهای کشور متفاوت است اظهار داشت: خدمت به مردم و زائرین شهر مقدس قم عنایت خاص حضرت معصومه (س) را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نیز در این دیدار اهمیت و جایگاه ویژه ی شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: توسعه ی استان بایستی توام با آینده نگری باشد.

ایشان پرورش نیروهای جوان برای ساخت آینده ی کشور را ضروری دانست و افزود: از ظرفیت های نخبگان باید در بهبود وضعیت استان در بخش های مختلف استفاده شود.

بهرام سرمست استاندار قم نیز در این دیدارها که حجت الاسلام و المسلمین نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت وی را همراهی می کرد، خدمت در قم را توفیق الهی دانست و اظهار داشت: معتقدیم باید تلاش مدیران در راستای تبدیل کردن قم به جایگاه واقعی و شایسته آن باشد.

وی علما و مراجع عظام را پشتوانه ی نظام وخدمت گذاران کشور دانست و افزود: فرمایشات این بزرگواران باید در توسعه ی کشور و استان مدنظر مسئولان باشد.

استاندار قم همچنین توصیه های مراجع در بحث های توسعه ای خصوصا کاهش آسییب های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم بتوانیم به این خواسته ها تا حد امکان جامه ی عمل بپوشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز