شهردار قم:

لزوم استفاده از ظرفیت جوانان/توجه به غذای ایرانی

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۳:۵۲:۵۹
کد خبر: ۸۰۰۹۸۲
لزوم استفاده از ظرفیت جوانان/توجه به غذای ایرانی
شهردار قم میدان دادن به جوانان را ضروری دانست و تصریح کرد: جوانان نیز باید قدر و منزلت خود را بدانند، حمایت از ظرفیت جوانان می‌تواند به رشد جامعه بیانجامد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در مراسم اختتامیه مشترک نمایشگاه الکامپ و جشنواره سفره ایرانی در سالن همایش‌های شهرداری قم با اشاره به سابقه جشنواره الکامپ اظهار کرد: نخستین دوره این جشنواره در کشور در سال 69 برگزار شد، اما اکنون نمایشگاه الکامپ جزو چهار نمایشگاه برتر کشور است و حتی 450 شرکت خارجی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: سرعت تغییر اطلاعات در دنیا بسیار سریع است و نباید از این سیر تغییرات عقب بمانیم، یکی از گسل‌های کشور مساله بیکاری، ناامیدی و عدم نشاط است و بحث استارت آپ می‌تواند این گسل‌ها را پر کند.

شهردار قم افزود: کسب‌وکارهای نوین از ظرفیت‌های بالقوه است که از آن در کشور غفلت شد، اگر به این کسب‌وکارها توجه شود، از بسیاری از تاثیرات تحریم‌های اقتصادی کاسته می‌شود.

سقائیان نژاد میدان دادن به جوانان را ضروری دانست و تصریح کرد: جوانان نیز باید قدر و منزلت خود را بدانند، حمایت از ظرفیت جوانان می‌تواند به رشد جامعه بیانجامد.

وی ادامه داد: غذا و صنایع دستی جزو میراث ناملموس است و دنیا به حفظ این میراث توجه دارد، در دوره ای که تمدن غرب به دنبال تحمیل همه ابعاد فرهنگ خود به جهانیان است، باید به دنبال حفظ تمدن ایرانی اسلامی خود باشیم و حفظ سفره ایرانی اقدامی در این راستا است.

شهردار قم افزود: باید به دنبال حفظ میراث ناملموس کشورمان از جمله غذای خود باشیم و غذای سنتی در رستوران‌ها جای داشته باشد و زنان خانه دار می‌توانند که در آشپزخانه‌های کوچک خود غذای سنتی بپز‌ند  و از طریق استفاده از فناوری اطلاعات و استارت آپ غذای خود را بفروشند.

سقائیان نژاد جوانان را راه حل مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که در کشور بن بست نداریم، هم اکنون 20 هزار دکترای بیکار در کشور داریم و باید به دنبال گسترش مهارت آموزی در ایران باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز