کارگاه ارتقای سواد سلامت بازنشستگان تامین اجتماعی در قم برگزار شد

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۹:۱۲:۰۴
کد خبر: ۸۰۲۱۰۹
کارگاه ارتقای سواد سلامت بازنشستگان تامین اجتماعی در قم برگزار شد
کارگاه یک روزه ارتقای سواد سلامت بازنشستگان تامین اجتماعی با هدف ارتقای سطح سواد خود مراقبتی بازنشستگان و ازکار افتادگان این نهاد با حضور ٢٠٠ نفر از مستمری بگیران تامین اجتماعی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مدیر کل تامین اجتماعی استان قم در این کارگاه آموزشی که در سالن همایش های بیمارسان امام رضا (ع) تامین اجتماعی قم برگزار شد،گفت: هدف از برگزاری این کارگاه افزایش سطح دانش، آگاهی و توانمند سازی درحوزه خود مراقبتی، بهداشت و سلامت افراد بازنشسته و مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی است.

علی اصغر دادخواه طرح و بیان مسایل و مشکلات حوزه سلامت و درمان بازنشستگان و سالمندان و راه های پیشگیری از آنها را از مباحث این دوره آموزشی اعلام کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی با برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی تلاش می کند دغدغه های جسمی و روحی بازنشستگان و سالمندان را کاهش دهد.

وی اظهار داشت: این برنامه در راستای دستورالعمل معاونت فرهنگی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شده است.

دادخواه افزود: اقدامات خود مراقبتی در زمینه سلامت و گسترش روحیه نشاط و سلامت در خانواده ها به منظور افزایش امید به زندگی است.

وی خاطرنشان کرد:این دوره ها با همکاری مدیریت درمان، کانون کارگران بازنشسته کارگری و همکار و مستمری بگیران و با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی ؛ رعایت بهداشت و اهمیت رفتارهای پیشگیرانه سلامت ، بهبود ، توسعه و استمرار رفتارهای صحیح پیشگیرانه و سلامت محور در سطح جامعه بازنشستگان و در جهت توسعه پایدار از طریق ابزارهای آموزشی و فرهنگی و دیگر عوامل اجرا می گردد.

دادخواه از تداوم اجرای طرح ارتقاء سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران سالمند خبر داد.

در این دوره آموزشی علاوه بر طرح مسایل مرتبط با سلامت، با استقرار تیم پزشکی نسبت به انجام معاینات بالینی مانند آزمایش از جمله قند خون و فشار خون از شرکت کنندگان و درج اطلاعات مربوط به بیماری های احتمالی در فرم های خاص اقدام شد.

در مجموع ٧٦٠ هزار نفر از مردم استان قم زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که این تعداد ٥٩ درصد از جمعیت استان را شامل می شود؛ ٢٣١ هزار نفر از این تعداد جزو بیمه شدگان اصلی هستند و مابقی را بیمه شدگان تبعی یعنی خانواده های این اعضا تشکیل می دهد که از این تعداد ٤٧ هزار و ٣٥ نفر مستمری بگیر شامل افراد بیکار شده از کار، بازنشسته یا از کارافتاده، ماهانه متناسب با بیمه خود حقوق دریافت می کنند که با احتساب افراد خانواده رقمی حدود ٨٥ هزار نفر را شامل می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز