فرمانده انتظامی استان قم خبر داد

خودرو بانوان بدحجاب توقیف می شود

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۰۸:۲۶:۲۰
کد خبر: ۸۰۴۸۶۱
خودرو بانوان بدحجاب توقیف می شود
فرمانده انتظامی قم گفت: خودروی بانوانی که در قم حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند با هماهنگی دستگاه قضایی توقیف شده و جریمه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری که در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی قم برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، به راه‌اندازی واحدهای گشت امر به معروف و نهی از منکر در قم اشاره و اظهار کرد: واحدهای گشت امر به معروف و نهی از منکر با همکاری سپاه قم، ستاد اجرایی امر به معروف و نیروی انتظامی در دو مرحله به صورت موفقیت آمیز در قم به پایان رسید ولی فعالیت این واحدهای گشت با همکاری دیگر نهادها و سازمان‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی واحدهای ویژه مقابله با افراد و شبکه‌هایی که خارج از سیستم قانونی در راستای توزیع ارز فعالیت می‌کنند، گفت: این اقدام در راستای کمک به دولت در موضوع اقتصادی و قطع دست‌های واسطه‌ای در بازار ارز صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان قم با تأکید بر اینکه فعالیت این واحدها در بهمن‌ماه امسال با افزایش و شدت مواجه خواهد شد، تصریح کرد: سودجویانی که بازار ارز را با چالش مواجه می‌کنند، بدین سان با آنان به صورت جدی مقابله می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش از برخورد پلیس با اماکنی که شئونات اخلاقی و اسلامی را رعایت نمی‌کنند، خبر داد و بیان کرد: متأسفانه شاهد هستیم که برخی مانکن‌های خاص در معرض دید عموم قرار داده شده است که پلیس اماکن با این واحدها برخورد کرده و به دنبال ساماندهی این اماکن است.

سردار آقاخانی با تأکید بر اینکه آشفتگی در رانندگی برخی از رانندگان وسایل نقلیه و موتورسیکلت‌ها در نقاط مختلف این شهر دیده می‌شود، گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای همه اجرای آن لازم است و در صورتی که به این مهم توجه شود با کاهش تصادفات، مصدومیت‌ها و فوتی‌ها مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه پلیس از کنار تخلفات رانندگی به آسانی عبور نمی‌کند، گفت: در این راستا پلیس راهور قم، اجرای برنامه‌ای را برای کنترل عبور و مرور در خیابان‌ها در دستور کار دارد که این برنامه در بهمن‌ماه اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه سخنانش به جریان یافتن رانندگی با وضعیت ناهمگون برخی از بانوان در رعایت حجاب اسلامی، گفت: همه باید بدانند در شهر قم جای چنین حرکاتی نیست و باید شئونات قم رعایت شود. برای برخورد با این مقوله که آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، پلیس راهور مصمم است با رانندگان خانمی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند به صورت جدی برخورد کند.

وی با تأکید بر اینکه وسیله نقلیه بانوان بدحجاب با هماهنگی دستگاه قضایی به مدت یک هفته توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود، تصریح کرد: رانندگانی که آلودگی صوتی در شهر ایجاد می‌کنند از چشم تیزبین پلیس دور نبوده و با آنان نیز به صورت جدی برخورد و ضمن توقیف وسیله نقلیه و انتقال آن به پارکینگ اعمال جریمه می‌شوند.

سردار آقاخانی همچنین با اشاره به ممنوعیت خروج دام از استان قم، بیان کرد: یکی از مسائلی که امروز با آن مواجه هستیم قاچاق دام است که می‌توان از آن به عنوان یکی از حیله‌های دشمن برای ضربه زدن به اقتصاد نظام اسلامی ایران اشاره کرد که در این راستا نیز نیروی انتظامی قم از همه توان خود برای برخورد با قاچاقچیان احشام استفاده می‌کند و هرگونه نقل و انتقال دام باید با مجوز قانونی صورت بگیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خویش از افتتاح ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان قم و پایگاه دوم آگاهی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: این مراکز با هدف توسعه چتر امنیتی، توجه به مردم داری، ارتباط مستمر با مردم و پیشگیری از جرائم، روز ۱۶ بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز