معاون امور معادن وزارت صمت خبر داد

تفویض اختیارات به استانها برای رونق و پویایی بخش معدن

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۱۰:۲۷:۰۴
کد خبر: ۸۰۶۴۲۳
تفویض اختیارات به استانها برای رونق و پویایی بخش معدن
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با تفویض اختیارات بسیار به استانها، امکان رونق و پویایی بخش معدن در سراسر کشور فراهم آمده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، جعفر سرقینی در جلسه شورای معادن استان قم با اشاره به سختی های معدن کاری در ایران، سرمایه گذاری را از نیازهای اصلی معادن در کشورمان دانست و افزود: وزارت صمت در رابطه با دریاچه نمک قم حساس است، اما استخراج منابع معدنی باید همراه با ارزش افزوده بوده و هزینه های انجام شده را جبران کند.

وی با بیان اینکه معادن در ایران در حکم انفال است، اهمیت معادن در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی پایدار در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: ایجاد هر شغل در معدن، هفت شغل غیرمستقیم را بوجود می آورد و از ظرفیت های اقتصادی معادن استان قم باید هرچه بهتر و بیشتر استفاده شود.

معاون امور معادن وزارت صمت با بیان اینکه اکتشاف و حفاری معادن لزوما با تخریب زمین همراه نبوده و امیدواریم اداره کل منابع طبیعی استان قم برای توسعه و رونق معادن در این استان همکاری بیشتری داشته باشد، خاطرنشان کرد: استخراج معادن نباید منجر به تخریب و نابودی محیط زیست شود.

جلسه شورای معادن استان قم با حضور بهرام سرمست استاندار قم، جعفر سرقینی معاون امور معادن وزارت صمت و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

 

نظر شما