معاون درمان تامین اجتماعی استان قم مطرح کرد

هزینه ۳۸۰ میلیارد تومانی بخش درمان تامین اجتماعی قم در سال ۹۷

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۱۳:۳۳:۵۵
کد خبر: ۸۰۹۰۷۴
هزینه ۳۸۰ میلیارد تومانی بخش درمان تامین اجتماعی قم در سال ۹۷
معاون درمان تامین اجتماعی استان قم گفت: در بحث درمان این سازمان در استان، حدود 380 میلیارد تومان تا پایان سال 97 هزینه می‌شود و سرانه هزینه درمان هر بیمه شده سازمان در قم سالیانه حدود 450 هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، داوود علیمحمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به امکانات درمانی سازمان تامین اجتماعی در استان اظهار کرد: این سازمان با چهار مرکز درمانی ملکی در استان قم دارد که برجسته ترین آن بیمارستان امام رضا(ع) است، سازمان تامین اجماعی با 800 مرکز دیگر در استان قرارداد دارد.

وی داد: در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان قم، 100 درصد نسخه‌های کاغذ حذف شدند و تا سال 1400 به دنبال حذف نسخه‌های کاغذی در مراکز طرف قرارداد این سازمان در استان هستیم. اکنون 16 درصد بیماران زیرپوشش سازمان در استان قم از طریق سیستم ارجاع به پزشکان متخصص ارجاع می‌شوند و این درصد طی سال‌های آینده بالا می‌رود.

معاون درمان تامین اجتماعی استان قم افزود: در بحث درمان این سازمان در استان، حدود 380 میلیارد تومان تا پایان سال 97 هزینه می‌شود، سازمان 18 نوع خدمات را به مردم ارائه می‌دهد و سرانه هر بیمار در سازمان حدود 450هزار تومان است.

علیمحمدی بیمارستان امام رضا(ع) را بهترین بیمارستان از لحاظ اعتباربخشی در استان قم دانست و تصریح کرد: در سال 92 در سازمان تامین اجتماعی استان به حدود 500 هزار نفر ارائه خدمات درمانی انجام می‌دادیم، اما این رقم در سال جاری به بیش از دو میلیون نفر رسید.

وی ادامه داد: نوبت گیری پزشکان متخصص در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان به صورت حضوری، تلفنی، اپلیکیشن موبایل، حضوری و ارجاع پزشکان صورت می‌گیرد، اما تعداد مراجعات مردم به مراکز ملکی تامین اجتماعی بسیار بیشتر از ظرفیت این مراکز است.

معاون درمان تامین اجتماعی استان قم افزود: این سازمان حدود 750 هزار بیمه شده در استان دارد، در حالی که ظرفیت ارائه خدمت مراکز ملکی سازمان در قم روزانه حدود چهار هزار نفر است.

علیمحمدی با اشاره به ارائه خدمات به بیماران خاص در استان قم اظهار کرد: در 9 ماه نخست سال جاری 28 میلیارد تومان هزینه درمان بیماران خاص زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی در استان شد، همچنی 85 درصد هزینه درمان شیمی درمانی توسط سازمان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته 63 هزار نفر از بیماران زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی در استان قم در بیمارستان‌های طرف قرارداد بستری شدند که 90 درصد هزینه آن‌ها از طرف سازمان پرداخت می‌شود.

معاون درمان تامین اجتماعی استان قم افزود: این سازمان حدود 150 میلیارد تومان از کارخانه‌های استان طلبکار است، اما برای حفظ تولید مجبور به مماشات است، دولت 180 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و در صورت پرداخت این بدهی‌ها، سازمان به راحتی می‌تواند تمام بدهی‌های خود را پرداخت کند.

علیمحمدی طرح تحول سلامت را موجب افزایش هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی دانست و تصریح کرد: یک بیمارستان تامین اجتماعی جوابگوی نیازهای استان نیست، ولی وضعیت اقتصادی موجب شده است که هیچ کلنگ جدیدی برای احداث بیمارستان در قم به زمین زده نشود، درحالی که به یک بیمارستان 200 تخت خوابی دیگر نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان امام رضا(ع) به لحاظ راه دسترسی مشکلات زیادی دارد و روزانه هزار نفر به این بیمارستان مراجعه می‌کنند. سالیانه 12 هزار بستری و 9 هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجام می شود. بیمارستان به لحاظ ضریب اشغال تخت جزو چهار بیمارستان تامین اجتماعی کشور است و بیشترین مراجعات در سطح بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی برای بحث تروما به بیمارستان امام رضا(ع) صورت می‌گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز