عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

اختصاص ۷۰ میلیون دلار به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۰۰:۰۶:۲۹
کد خبر: ۸۰۹۳۱۰
اختصاص ۷۰ میلیون دلار به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: 70 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد امیرآبادی در نشست معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با فناوران، نخبگان و روسای دانشگاه‌های استان قم در تالار معصومیه فرمانداری قم با اشاره به افزایش بودجه دانش و فناوری اظهار کرد: در بودجه سال 98 به بخش علم و فناوری جفا شد که در مجلس این خطا را تصحیح کردیم و اعتبار قابل توجهی برای این بخش در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: 70 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از پارک‌های علم و فناوری در سال آینده قرار خواهد گرفت.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: استان قم از قطب‌های اصلی دامپروری است و زمین برای احداث شهرک داروهای دامی در استان قم آماده شده است،. با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال ایجاد این شهرک و حضور شرکت‌های دانش بنیان در آن هستیم، اکنون بخشی از واکسن‌های دامی از خارج از کشور وارد می‌شود.

امیرآبادی با اشاره به وضعیت واردات دارو به کشور اظهار کرد: سالیانه 3.5 میلیارد دلار ارز صرف واردات دارو تجهیزات پزشکی از خارج از کشور می‌شود، به دنبال حمایت از تولیدکنندگان داخلی دارو و تجهیزات پزشکی در این کشور هستیم تا میزان واردات در این بخش کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: استان قم از مراکز اصلی علمی در کشور است و با حمایت مدیران ملی شاهد پیشرفت این استان خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز