مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد

بهره‌برداری آزمایشی تصفیه خانه پساب شهرداری قم

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۱۱:۰۱:۱۸
کد خبر: ۸۱۳۰۵۶
بهره‌برداری آزمایشی تصفیه خانه پساب شهرداری قم
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: تصفیه خانه پساب شهرداری قم ساخته شده، در حال بهره‌برداری آزمایشی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با بیان اینکه نخستین تصفیه خانه پساب شهرداری قم به میزان ۳۰ لیتر در ثانیه، در بوستان رضوان در حال ساخت است، اظهار کرد: بعد از شهر اصفهان که در دوران حضور ما در این شهر احداث تصفیه خانه پساب انجام شد، دومین شهر در ایران هستیم که توجه جدی به استفاده از پساب داشتیم و روی این موضوع کار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از پساب را مبتنی بر توسعه کمربند سبز و پارک‌های جنگلی خواهیم کرد، گفت: آب پارک‌های شهری مبتنی بر چاه‌های سطح شهر است که به مدیریت بهره‌وری آب و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در آن توجه می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: طبق تخصیصی که از شرکت آب منطقه‌ای صورت گرفت، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب پساب در مرحله اول داریم که حدود ۲۲۰ لیتر در ثانیه می‌شود.

جوادیان تصریح کرد: تصفیه خانه پساب شهرداری قم ساخته شده، در حال بهره‌برداری آزمایشی است و روی ۳۰ لیتر در ثانیه به نتیجه رسیدیم.

وی عنوان کرد: در طرح مطالعاتی تصفیه پساب همچنان کار می‌کنیم تا بتوانیم پساب مورد نیاز بیشتر پارک‌های جنگلی شهر قم را از پسابی که در حال حاضر هرز می‌رود، تامین کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز