عضویت استاندار قم در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران/ تاکید استاندار بر تقویت جنبه مردمی هلال احمر

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۸:۳۵:۳۹
کد خبر: ۸۱۳۸۸۸
عضویت استاندار قم در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران/ تاکید استاندار بر تقویت جنبه مردمی هلال احمر
استاندار قم به عضویت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران درآمد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در دیدار مدیرعامل و معاونین هلال احمر استان قم طی سخنانی با بیان اینکه قم وضعیت ویژه ای در کشور دارد اظهار داشت: بدین دلیل برای دستگاه های امدادی و خدماتی بار اضافه ای تحمیل می شود.

استاندار قم با بیان اینکه امروز کشورهای جهان برای حل مسائل خود به سمت سازمان های غیردولتی و مردم نهاد روی آورده اند افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد فرابخشی و فراملی در این راستا نقش خاصی ایفا می کند.

سرمست با اشاره به افزایش حوادث غیرمترقبه در جهان با وجود پیشرفت تکنولوژی ادامه داد: امروز حتی حوادثی که قابل پیش بینی هستند دارای ابعاد گسترده ای هستند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در اینکه دولت باید پشتیبان هلال احمر تردیدی وجود ندارد ؛ ولی نباید از پتانسیل داوطلبان و خیرین در این سازمان غافل شد.

سرمست بیان داشت: حس آرمانگرایی و مشارکت در بین جوانان و بانوان بیشتر است و از این رو باید برای جذب آنها و ارائه ی آموزش های لازم به ایشان اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی همچنین ارائه ی مهارت های امدادی به عموم مردم را در راستای کاهش آسیب های ناشی از حوادث غیرمترقبه را ضروری دانست و تصریح کرد: توزیع عادلانه ی امکانات خصوصا رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار باید در دستور کار سازمان هلال احمر باشد.

استاندار قم گفت: با توجه به اینکه در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور هستیم و در مناسبت ها وآیین های مذهبی از جمله نیمه شعبان و... پذیرای جمع کثیری از زائرین هستیم بایستی برای پوشش جاده ها خصوصا در مناسبت های خاص اهتمام داشته باشیم و از ظرفیت های استان های همجوار نیز بهره مند شویم.

سرمست همچنین خواستار ایجاد پایگاه هلال احمر در مسیر قم- گرمسار شد و گفت: همه ی محورهای منتهی به استان قم باید به جهت امکانات امدادی مهیا باشند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ظرفیت های بزرگان باید در راستای تخصیص امکانات لازم برای رسیدگی به بار اضافی که به دوش استان است استفاده شود.

وی همچنین غنی سازی اوقات فراغت را یکی از مسئولیت های مهم هلال احمر دانست و گفت: از این فرصت باید در راستای آماده سازی اقشار مختلف برای حضور توانمند در جامعه استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: احداث مدرسه ی امداد و نجات بین المللی نیز می تواند به مرکزیت استان قم در بحث امداد و برندسازی برای هلال احمر استان کمک کند.

وی گفت: هلال احمر ماموریت خطیری در راستای تحقق اهداف تعیین شده دارد.

در ابتدای این دیدار مدیران حوزه هلال احمر گزارشی از فعالیت های حوزه خود ارائه دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز