کمیسیون دانشجویی استان برگزار شد/تاکید بر حمایت از کانون های دانشجویی

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۱۳:۲۲:۴۹
کد خبر: ۸۱۵۰۹۰
کمیسیون دانشجویی استان برگزار شد/تاکید بر حمایت از کانون های دانشجویی
کمیسیون دانشجویی استان قم با حضور معاون استاندار و مسئولان دانشگاهی استان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، این کمیسیون با حضور مهندس هاشمی معاون استاندار قم، دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر حیدری رئیس جهاد دانشگاهی استان، مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه و جمعی از مسئولان دانشگاه های استان برگزار شد.

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در این مراسم گفت: قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) و شهر علم و اجتهاد ویژگی های منحصری دارد که از جمله آن در مسائل علمی و به ویژه علوم نوین و اسلامی است که توانسته در رشته های گسترده حتی در عرصه پزشکی نیز کارآمد باشد.

وی بیان داشت: امروزه به برکت نظام اسلامی، در مراکز علمی و دانشگاهی قم، دانشجویان بیش از 100 کشور دنیا مشغول به تحصیل هستند که در زمینه علوم پزشکی نیز استان قم توانسته رتبه سوم را از نظر نسبت دانشجو، در بعد دانشجوی بین المللی کسب کند.

دکتر ایرانی خواه تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی قم 2 هزار دانشجو در قالب 7 دانشکده مشغول به تحصیل هستند که 200 هیئت علمی کار تربیت دانشجویان را بر عهده دارند.

دکتر محبی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم در کنار همه ماموریت هایی که در زمینه سلامت و بهداشت دارد، اما در زمینه مسائل فرهنگی و دانشجویی نیز گام های اساسی برداشته باشد.

وی بیان داشت: هزار و 251 دانشجوی بومی و 872 دانشجوی غیر بومی در دانشگاه علوم پزشکی قم مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به 100 دانشجو نیز از دیگر کشورها در دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کنند.

دکتر حیدری رئیس جهاد دانشگاهی استان قم نیز به برنامه ها و فعالیت های جهاد اشاره کرد و گفت: ما با هیچ نهادی رقابت نداریم و همه اقدامات و تلاش های خود را در راستای خدمت به کار خواهیم بست.

وی تصریح کرد: یکی از خدمات جهاد، راه اندازی مرکز تخصصی آسیب های ا جتماعی بود که در راستای تحکیم خانواده و کاهش طلاق و سبک زندگی تلاش می کند.

مهندس هاشمی معاون استاندار قم نیز در این جلسه نظارت بر حوزه دانشگاهی و توجه به تکریم دانشجو را مد نظر قرار داد و گفت: دانشجویان به عنوان قشر پویا و پرتلاش در جامعه نقش اساسی دارند که باید همواره مورد تکریم باشند.

وی تاکید کرد: حمایت از تشکل های قانون مند و دارای مجوز دانشگاه باید همواره مورد تاکید باشد و از سوی دیگر باید متولیان فرهنگی دانشگاه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بکوشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز