در آستانه روز مهندس

فاز نخست مجموعه فرهنگی ورزشی نظام مهندسی قم تکمیل شد

۱۳۹۷/۱۲/۰۳ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۱۵۵۲۷
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از تکمیل فاز نخست مجموعه فرهنگی ورزشی این سازمان در آستانه روز مهندس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهندس امین مقومی  با اشاره به تکمیل فاز نخست مجموعه ورزشی خانه مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت:  ساخت این مجموعه ورزشی در بخش های مختلف از جمله  سازه ، سقف و سکو  بیش از 12 ماه زمان برده و که این مجموعه گنجایش بیش از  3هزار و 500 نفر تماشاگر را دارد که در نوع خود در استان قم بی نظیر است .

 

 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: سازه این مجموعه ورزشی ،  در کارخانه ساخته شده  و کلیه مراحل ساخت تحت نظارت و کنترل بوده که نصب سازه پس از انتقال از کارخانه به محل احداث ، به واسطه دهانه های بزرگ و ارتفاع زیاد با محاسبات دقیقی صورت گرفته است.

 

وی گفت: پوشش دهی فضایی به مساحت حدود 4 هزار و 116 مترمربع و 63 هزار و 500مترمکعب فضا با مصرف 200تن فولاد که حدود 42کیلوگرم برمتر مربع می باشد ، ایجاد 6 دهانه بدون ستون از 46متر به60 متر ، استفاده از سازه فلزیCFTدر سکوها ، استفاده از سازه فلزی قاب خمشی با سقف عرشه فولادی و اتصالات دیافراگمی، مصرف فولاد 75کیلوگرم بر متر مربع در سازه سکوها از  جمله ویژگی های این پروژه است.

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود:  در این مجموعه بزرگ ورزشی بخش های مختلفی از جمله ، رختکن و سرویس بهداشتی و دوش برای دو تیم و به صورت مجزا  و همچنین برای تیم داوری، جایگاه ویژه تماشاگران ، اتاق کمک های اولیه ، آسانسور معمولی و یک آسانسور ویژه معلولین ، اتاق تصویربرداری و دوربین ، کافی شاپ ، بوفه ، سالن بدن سازی ، نمازخانه ، یک واحد سرایداری ، اتاق مدیریت سالن و مجموعه ،  بلیط فروشی در نظر گرفته شده است.

 

مقومی با اشاره به اجرای مراحل فاز دوم این پروژه در آینده ای نزدیک عنوان کرد:  سیستم تاسیسات برای فضای مجموعه ورزشی چیلر و هواساز  و برای فضای اداری ، چیلر و فن کولر در نظر گرفته شده که در آینده ای نزدیک اجرایی می شود.

 

وی عنوان کرد: در هشتمین کنفرانس ملی سازه و فولاد  که  بهمن ماه  سال  96  از سوی  انجمن سازه های فولادی ایران برگزار شده ؛ سازه مجموعه فرهنگی ورزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم جز ده طرح برترکشور  شناخته شد.

 

وی گفت: مجموعه فرهنگی ورزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم دارای زمینی به مساحت ۳۲ هزار و ۸۱۷ متر مربع واقع در منطقه پردیسان قم می باشد که  این مجموعه با رویکرد ورزشهای حرفه ای، همگانی و خانواده محور طراحی شده است.

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم ادامه داد:در طرح این مجموعه ، فضاهایی از قبیل سالن چند منظوره ورزشی با زیر بنای 4 هزار و 116 متر مربع ، سالن ورزش های رزمی با زیر بنای ۸۸۴ متر مربع و سالن فرهنگی ورزشی کودکان با زیر بنای هزار و 800 مترمربع لحاظ شده است.

 

وی عنوان کرد: در مجموعه ورزشی خانه مهندس  علاوه بر فضاهای مستقل ؛ دارای فضاهای روباز ورزشی از قبیل زمین تنیس خاکی به مساحت ۸۰۸ متر مربع ، زمین چمن مصنوعی به مساحت هزار و 250 متر مربع ، پیست اسکیت به مساحت ۶۳۶ مترمربع و مجموعه مینی گلف به مساحت ۹۷۰ متر مربع پیش بینی شده است.

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم  با بیان اینکه به جهت رفاه حال استفاده کنندگان در این مجموعه یک واحد رستوران به مساحت ۲۰۰ متر مربع و یک واحد کافی شاپ به مساحت ۱۰۰ متر مربع دیده شده است افزود: از دیگر ویژگی های این مجموعه می توان به پیست پیاده روی به مساحت هزار و ۵۲۶ متر مربع و پیست دوچرخه سواری به مساحت ۳ هزار و ۳۶۵ متر مربع و فضای سبز مجموعه به مساحت  6 هزار و 820 مترمربع اشاره کرد.

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم عنوان کرد: قرار است مراسم بزرگداشت روز مهندس امسال در این مجموعه فرهنگی ورزشی برای نختسین بار برگزار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز