مدیر جامعه الزهرا:

روحانیت شیعه پیشتاز علم و عمل است

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۴:۵۵:۴۶
کد خبر: ۸۱۵۵۴۱
روحانیت شیعه پیشتاز علم و عمل است
مدیر جامعه الزهرا (س) گفت: روحانیت شیعه پیشتاز علم و عمل است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی در دومین کنگره بین المللی بزرگداشت 140 شهید مدافع حرم که امروز در تالار بیداری جامعه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: سعادت دنیا و آخرت در گرو دو بال علم و عمل است و از اینکه روحانیت معظم شیعه در هر دو عرصه پیشتاز و سرافراز بوده است، به خود می بالیم.

 

مدیر جامعه الزهرا(س) افزود: تاریخ این شهدا در صفحات نورانی کتاب هایی همچون "شهداء الفضیله" علامه امینی منعکس شده که شرح حال 130 عالم برجسته و مرجع دینی و علمای ارجمند شیعه است که جان خود را در راه اسلام عزیز تقدیم کردند.

 

وی اظهار داشت: گاهی این حقیقت و پیشتازی روحانیت در عرصه علم و عمل و ایمان و جهاد و شهادت در آمارهای شهدای 8 سال جنگ تحمیلی تجلی کرده است که بنا به گفته مسئولان 4 هزار و 300 شهید روحانی افتخار حوزه علمیه و افتخار روحانیت شیعه هستند که بنا به نسبت جمعیتی از همه گروه های اجتماعی پیشتاز هستند.

 

مدنی افزود: این نسبت در دانشجویان 3 برابر گروه های اجتماعی و این نسبت برای روحانیت 5 برابر گروه های اجتماعی است.

 

وی ادامه داد: این واقعیت و حادثه افتخارآمیز یعنی پیشتازی روحانیت شیعه در میدان علم و جهاد در فرصت های ارزشمندی نظیر این همایش تجلی کرده و انوار شهدای مدافع حرم و روحانیانی که در این مسیر پرافتخار با نهایت اخلاص قدم گذاشته و جان شیرین را فدای حقیقت جاوید کرده اند، در این همایش تجلی کرده است.

 

مدیر جامعه الزهرا(س) تأکید کرد که این شهدا از دامان مادرانی ارجمند و فداکار و مخلص به جبهه رفته و به مقام عزیز شهادت فائق آمدند، جامعه الزهرا به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران با خون این شهدای عزیز تجدید عهد و پیمان می کند که خاستگاه و تربیت‎کده دختران در دو حوزه علم و جهاد و ایمان و شهادت باشد.

 

وی خاطرنشان ساخت: امروز جامعه الزهرا کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم را میزبانی می کند و هفته آینده نیز جشنواره ملی انتخاب کتاب سال بانوان را به عنوان یکی از عظیم ترین پدیده های فرهنگی در حوزه زن و خانواده برگزار خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز