حمایت شورای عالی حوزه های علمیه از بیانیه رهبر انقلاب

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۰۷:۳۹:۱۰
کد خبر: ۸۱۷۲۵۵
حمایت شورای عالی حوزه های علمیه از بیانیه رهبر انقلاب
شورای عالی حوزه های علمیه در بیانیه ای، حمایت خود را از بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب در تشریح گام دوم انقلاب اسلامی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این بیانیه آمده است: اکنون که با سربلندی، چهل سالگی حکومت الهی، اسلامی را پشت سر گذاشته‌ایم، مفتخریم شاهد ورود مبارک انقلاب شکوهمند اسلامی به فصل جدید زندگی خود مرحله «خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی» باشیم.

بیانیه ادامه یافته است: انقلاب اسلامی طی این دوران پر فراز و نشیب و توطئه‌های روزمره بدخواهان، همواره از حمایت و پشتیبانی همه جانبه حوزه های علمیه به عنوان پایگاه رفیع علمی، دینی و هدایتی برخوردار بوده و با قوت ادامه دارد و ان شاءالله این گام دوم، انقلاب اسلامی را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی «ارواحنافداه» هست، نزدیک خواهد کرد.

بیانیه حاکی است: در بیانیه راهگشا و راهبردی رهبر معظم انقلاب«مدظله‌العالی»، جوانان به صورت خاص مورد خطاب قرار گرفته‌اند که آینده و سهم بسیار بزرگی از این کشور را دارا هستند و حوزه‌های علمیه با وجود طلاب و فضلای جوان، انقلابی و خوش فکر، خود را جزو کانون‌های اصلی و موثر مورد اشاره و توصیه‌های این بیانیه مهم می‌داند.

بیانیه می افزاید: امروز به برکت انقلاب اسلامی، هزاران استعداد برجسته و طلاب فاضلِ مشغول به تحصیل، با انگیزه‌های تحوّل خواهانه و کار اجتهادی و جهادی، طبقه بزرگی از حوزه‌های علمیه را تشکیل می‌دهند. در طول دوران این چهل ساله، حوزه‌های علمیه با هویتی علمی و پایبندی به تقوا و اخلاق به عنوان کانون اصلی تولید علوم اسلامی، در ساحت آموزش، پژوهش، تبلیغ، نیروی انسانی و بطور کلی در عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توفیق های چشمگیری داشته است.

بیانیه حاکی است: رشد، بالندگی و تحول در حوزه‌های علمیه و توجه به سنت‌های عریق آن، با ضرورت استقبال از آزاداندیشی، اعتماد به نفس علمی، تکیه بر روش‌های منطقی و عقلانی در برخورد با آرای مخالف، با تحکیم اخلاق و تهذیب و همچنین ضرورت دشمن‌شناسی و حفظ و تقویت روحیه انقلابی، با شناخت مفهومی رهنمودها و دیدگاه‌های امام راحل عظیم‌الشان(ره) و رهبر معظم انقلاب«مدظله العالی» همچنان نیازمند طی مسیر طولانی، با جدیت و تلاش و فعالیت مستمر است.

بیانیه ادامه یافته است: شورای عالی حوزه های علمیه ضمن حمایت و پشتیبانی قاطع‌ در راستای عملیاتی کردن سرفصل‌های اساسی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم را در دستور کار خود قرار داده است.

نظر شما