امام جمعه قم:

دستگاه های نظارتی با اخلالگران اقتصادی برخورد قاطع کنند

۱۳۹۷/۱۲/۱۰ - ۱۴:۱۴:۳۸
کد خبر: ۸۱۸۶۶۶
دستگاه های نظارتی با اخلالگران اقتصادی برخورد قاطع کنند
امام جمعه قم گفت: دستگاه‌ های نظارتی باید با اخلالگران اقتصادی برخورد قاطع داشته باشند؛ چراکه این افراد دانسته یا ندانسته با آمریکا و صهیونیست‌ ها همدست و هماهنگ هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم، تاکید کرد: خواسته ملت شریف ایران، برخورد پشیمان کننده و عبرت آموز با مفسدان و اخلالگران اقتصادی است.

وی با بیان این که مردم در رابطه با خرید کالای ایرانی رغبت و غیرت خود را نشان داده ‌اند، افزود: این امر نشان می دهد که بیش از همه، مردم ولایتمدار ما هستند که بر شعارهای راهبردی رهبر معظم انقلاب پای فشرده و در این مسیر حرکت می کنند.

وی با بیان این که انتظار می رود دولتمردان مساله معیشت مردم را جدی بگیرند، گفت: از اقدام های دولت تشکر می کنیم، ولی برای گرانی های سرسام آور در حوزه کالاهای اساسی مردم فکر عاجلی کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یکی از مصادیق تقوای الهی را تقوای اقتصادی دانست و گفت: پیاده کردن معیارهای اسلامی جز با تقوا امکان پذیر نیست، چراکه افزایش معنویت و اعتقادات دینی در جامعه باعث جلوگیری از مفاسد اقتصادی شده و در پرتوی تقوای الهی است که نعمات الهی به مردم نازل می شود.

سعیدی همچنین با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: نباید درباره این منشور حیاتی صرفا به امور تشریفاتی، تبلیغاتی و همایش بسنده کرد؛ بلکه باید این مرامنامه انقلاب را به باور ملی، فرهنگ عمومی، سبک مدیریتی، روش اجرایی و الگوی حرکت تبدیل کرد.

وی گفت: هرگاه صحبت از تصحیح خطاهای گذشته به میان می آید، به معنای تجدیدپذیری آرمان های انقلاب اسلامی و انفعال در برابر تمدن و تهاجم غربی نیست، بلکه به این معناست که با انعطاف، حکمت، عقلانیت و بهره مندی از 40 سال تجربه انقلاب اسلامی، با شجاعت برخی از برنامه ها، تصمیم ها، اقدام ها و روش ها را در مسیر تحقق آرمان های انقلاب تصحیح یا تکمیل کنیم.

وی بر استفاده از ظرفیت های گوناگون در این زمینه تاکید و اظهار کرد: آرمان ‌ها، شعارها، اهداف و مسیر انقلاب اسلامی پس از 40 سال همچنان تازه و با طراوت است و ملت با وحدت و برادری از این ارزش‌ ها دفاع و حمایت می کند و از حرکت به سمت خودسازی، تمدن سازی، جامعه سازی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت، امام زمان(عج) و برای اصلاح جهانی بر مدار عدالت هرگز کوتاه نخواهد آمد.

سعیدی با اشاره به این که در بیانیه مذکور، معنویت و اخلاق مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است، گفت: جامعه اخلاقی نیاز امروز کشور است و توحید و بندگی خداوند مبنای اخلاق و اخلاق هم زیربنای قوانین، مقررات و حلال همه مشکلات است.

وی افزود: انتظار است که در محیط خانواده، مدرسه و کار و در میان قشرهای گوناگون جامعه، اخلاق مداری به عنوان یک ارزش انقلابی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی به استقبال مراجع عظام تقلید، استادان حوزه علیمه، جامعه مدرسین و دیگر نهادهای حوزوی و تشکل ‌های انقلابی و دانشگاهی از بیانیه گام دوم اشاره و بیان کرد: بر پایه این منشور می ‌توان با انسجام بخشی، آینده روشنی را برای ایران رقم زد.

خطیب جمعه قم همچنین به دیدار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: هفت سال پیش در پی لشکرکشی اردوگاه استکبار به سوریه و استفاده آمریکا از گروه های تکفیری و داعش؛ رهبری فرمودند که سوریه نباید بشکند و نمی ‌شکند و اکنون پس از گذشت هفت سال وعده معظم له محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: حضور رئیس جمهوری سوریه در ایران نشان دهنده پیروزی محور مقاومت و شکست اسراییل، ترامپ و ایادی آنها در منطقه است.

سعیدی گفت: کشورهایی که به مقاومت و جریان ولایت، وفادار هستند، عزیز و سربلند می ‌شوند؛ اما روسای خودفروخته با ذلت سرنگون شده و استکبار برای نجات آنان کاری نمی ‌تواند بکند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: قدر و ارزش این ملاقات را کسانی همچون سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان می دانند.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز دوشنبه این هفته با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: ملت ولایتمدار 40 سال است که پای انقلاب خود، صابر و مقاوم ایستاده و در مقاطع مختلف مثل راهپیمایی ‌ها و حضور در انتخابات گوناگون، وفاداری خود را به انقلاب به اثبات رسانده است.

سعیدی اضافه کرد: مردم ایران نشان داده اند که طرفدار جناح یا جریان خاصی نیستند، بلکه هر جریان و شخصی که احتمال دهند می تواند کار و خدمت کند به عنوان مسئول به آن رای داده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز