مدیرکل سیاسی استانداری قم:

۲۹ حزب و تشکل سیاسی قم در دولت تدبیر و امید مجوز گرفته است

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۰۹:۲۱:۰۸
کد خبر: ۸۱۹۳۶۰
۲۹ حزب و تشکل سیاسی قم در دولت تدبیر و امید مجوز گرفته است
مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قم گفت: 47 حزب و تشکل سیاسی دارای مجوز در استان فعالیت می کنند، که از این تعداد 29 حزب در دولت تدبیر و امید مجوز گرفتند که نشان دهنده توجه این دولت به مقوله تحزب می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی بابایی در نشست صمیمی استاندار قم با احزاب و تشکل های سیاسی در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: درحال حاضر چهار حزب در استان تعطیل و فعالیتی ندارند که امیدواریم برای تعیین تکلیف اقدام کنند.

وی یادآور شد: تعدادی از احزاب نیز فعالیت دارند ولی مجوز ندارند، که باید برای گرفتن مجوز اقدام های لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: برخی از احزاب نیز در قالب دفاتر فرعی فعالیت می کنند، که روال اخذ مجوز آنها از طریق فرمانداری است.

بابایی همچنین با اشاره به ابلاغ منشور گفت و گوی سیاسی توسط وزیر کشور در اسفندماه سال 96 آن را نقشه راه خوبی برای حمایت از نهادهای مدنی، احزاب و تشکل های سیاسی استان توصیف کرد، و گفت : در این راستا اقدام هایی نیز در استان انجام گرفت که از جمله آن راه اندازی خانه احزاب استان در اردیبهشت ماه سال جاری با سه فراکسیون اصول گرایان، اصلاح طلبان، اعتدال و مستقلین بوده و شاهد هر چه مطلوب تر فعالیت احزاب در استان می باشیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای احزاب در سال 98 ،بازدیدهای دوره ای از دفاتر احزاب استان با همکاری فرمانداری به منظور آشنایی با مسائل و مشکل های آنها را جمله آن ذکر کرد و افزود: مکاتبه معاونت سیاسی با روسای کلیه دانشگاه ها و مدیران دستگاه های اجرایی برای کمک به احزاب از دیگر برنامه های سال آینده می باشد، و لیست احزاب مجوزدار در سایت استانداری قم قرار داده شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: سال آینده همایشی را با عنوان نقش نهادهای مدنی در توسعه سیاسی اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی برگزار خواهیم کرد، و فعالان احزاب استان در این زمینه استانداری را یاری کنند.

نظر شما