خریداری ۲ هکتار باغ در قم توسط شهرداری

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۱۱:۳۹:۴۴
کد خبر: ۸۲۰۴۴۷
خریداری ۲ هکتار باغ در قم توسط شهرداری
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: در سال جاری دو هکتار باغ در شهر قم خریداری کردیم که بخشی از این باغ‌ها بوستان شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به وضعیت باغ‌های شهر قم اظهار کرد: مساحت این باغ‌ها به عوامل مختلف از جمله کاهش منابع آبی، افزایش ارزش افزوده اراضی و نیز اجرای طرح‌های توسعه شهری به شدت در شهر قم کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: مساحت باغ‌های شهر قم که روزی اکسیژن این شهر را تامین می کردند، کم شده است، در سال ۹۴ در قالب مصوبه کمیسیون ماده پنج باغ‌های شهر قم که حدود ۱۰۰ هکتار هستند، از محدوده شهری خارج شدند و حفاظت از باغ‌های شهر قم بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: در چند سال اخیر در هر سال اعتباراتی در بودجه شهرداری برای خریداری باغ‌های شهر قم در نظر گرفتیم و این باغ‌ها را به بوستان‌های محلی تبدیل کردیم، در سال جاری دو هکتار باغ در شهر قم خریداری کردیم که بخشی از این باغ‌ها بوستان شده، مکان باغ‌های خریداری شده در بلوار سمیه، ۳۰ متری قائم و مجاور بلوار امام رضا(ع) است.

جانقربان حفظ باغ‌های قم را نیازمند منابع ملی دانست و خاطرنشان کرد: سرعت خشک شدن باغ‌ها در شهر قم بالا است و تنها با منابع ملی می‌توان که این باغ‌ها را حفظ و به بوستان‌ها تبدیل کرد و گرنه خود صاحبان باغ‌ها به دلایل مختلف علاقه ای به بهره برداری از آن‌ها ندارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز