ذوالنور مطرح کرد

کمبود آب و بحران هوا دو معضل اصلی زیست‌محیطی قم

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۱۰:۴۶:۲۱
کد خبر: ۸۲۱۳۴۰
کمبود آب و بحران هوا دو معضل اصلی زیست‌محیطی قم
نماینده مردم قم در مجلس گفت:کمبود آب‌ و بحران هوا دو مشکل اصلی محیط‌زیستی قم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور پیش از ظهر امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گردوغبار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کمبود آب مهم‌ترین مشکل استان قم است.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات زیست‌محیطی قم افزود: کمبود آب‌ و بحران هوا دو مشکل اصلی محیط زیستی قم است، درصورتی‌که روند فعلی ادامه داشته وضعیت زیست‌محیطی قم به‌ویژه در بخش آلودگی هوا بحرانی‌تر خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های دولت در مهار گردوغبارها تأکید کرد: متأسفانه دولت در سال 98 بودجه خاصی برای بهبود وضعیت محیط‌زیست قم و دیگر شهرهای در معرض گردوغبار اختصاص نداده است.

ذوالنور ادامه داد: حل مشکل گردوغبار در طول یکی دو سال قابل‌حل شدن نبوده و باید به‌صورت مستمر در چندین سال متوالی نسبت به آن توجه ویژه‌ای شود، انتقال آب از دریای خزر به شهرهای مرکزی یکی از راهکارهای زیست‌محیطی بوده که آن‌هم در بهترین حالت تا استان سمنان امکان اتصال داشته و مشکلی از شهرهایی مانند قم، اصفهان، یزد و کرمان را حل نمی‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتقال آب از دریای عمان یکی از راهکارهای در دست پیگیری بوده که در صورت قطعی شدن مشکل آب 23 استان کشور تا حد بسیار زیادی حل می‌شود، لوله‌کشی و احداث کانال دو رویکرد پیش رو برای انتقال آب عمان به فلات مرکزی ایران است.

ذوالنور گفت: برای انتقال آب از دریای عمان به بخش مرکزی کشور، سرمایه‌گذار داخلی اعلام آمادگی کرده و ازنظر اعتباری مشکلی وجود ندارد، برای انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی ایران درصورتی‌که همت مسئولان قطعی و حتمی شود، مشکلی ازنظر اجرایی و سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز