مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد

افزایش پارک‌های شهری قم به ۳۵۳ مورد طی چهال سال اخیر

۱۳۹۷/۱۲/۱۷ - ۰۷:۰۲:۰۰
کد خبر: ۸۲۱۳۴۹
افزایش پارک‌های شهری قم به ۳۵۳ مورد طی چهال سال اخیر
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: شهر قم در سال 94 نزدیک به 270 پارک شهری داشته که امسال این تعداد به 353 مورد رسیده است و برنامه افتتاحیه 18 پارک دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان  در مراسم روز ملی درختکاری و آیین افتتاح و بهره‌برداری از 22 پروژه فضای سبز شهرداری قم که در سالن همایش‌های شهرداری مرکز قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: مساحت فضای سبز شهر قم در سال 94 نزدیک به هزار و 813 هکتار بوده که در تا پایان بهمن ماه به دو هزار و 422 هکتار رسیده است.

وی اضافه کرد: شهر قم در سال 94 نزدیک به 270 پارک شهری داشته که امسال این تعداد به 353 مورد رسیده است و برنامه افتتاحیه 18 پارک دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از افزایش سرانه فضای سبز شهر قم از 15.3 متر مربع به بیش از 19 متر مربع طی چهار سال اخیر یاد کرد و گفت: در سال 94 عرصه‌های بوستان‌های قم چهار میلیون و 190 هزار متر مربع بوده که امسال این آمار به پنج میلیون و 750 متر مربع رسیده است.

وی از فعالیت‌های انجام شده در راستای احداث پارک کوهستانی بزرگ هزار و 200 هکتار جنوب شهر مقدس قم یاد کرد و گفت: این پارک می‌تواند تحول بزرگی در حوزه محیط زیست شهر قم به دنبال داشته است که عملیات اجرایی آن از انتهای سال گذشته با هشت محور مختلف آغاز شده است.

جوادیان با بیان اینکه تصفیه‌خانه ثانویه پساب می‌تواند شهر قم را از منابع مختلفی آبی بی‌نیاز کند، تصریح کرد: هفت میلیارد تومان در سال آینده برای این پروژه بودجه در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم خروجی 30 لیتر آب تصفیه شده بر ثانیه را به 230 لیتر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز جنگلی را در شهر قم در دستور کار قرار داده‌ایم، مطرح کرد: از راه و شهرسازی و منابع طبیعی عرصه‌های جدیدی را درخواست کرده‌ایم تا بتوانیم در این عرصه‌ها درختکاری را دنبال کرده و سرانه استاندارد را افزایش دهیم.

جوادیان با تاکید بر اینکه هیچ بوستان و پارک ناایمن در شهر قم نداریم، ادامه داد: رویکرد سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای پیشبرد اهداف مورد نظر در حوزه فضای سبز است که در این راستا برنامه‌های ترویجی مختلفی دنبال می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای طرح مطالعات باغ بزرگ گیاه‌شناسی شهر مقدس قم یاد کرد و گفت: 85 گیاه جدید شناسایی و از شمال و جنوب کشور خریداری شده است که با شرایط اقلیمی قم تناسب دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز