شیخ عیسی قاسم:

روحانیون رهبران اخلاقی امت اسلام هستند

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۷:۵۱:۰۷
کد خبر: ۸۲۲۲۱۱
روحانیون رهبران اخلاقی امت اسلام هستند
رهبر شیعیان بحرین تضعیف حوزه‌های علمیه را تضعیف دین خواند و گفت: اگر حوزه‌های علمیه تقویت شوند دین نیز تقویت می‌شود چراکه این حوزه‌ها هستند که رسالت هدایت مردم به سمت آموزه‌های دینی را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در آئین تکریم و تجلیل از وی که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه جامعه باید در عرصه‌های مختلف به دنبال تبعیت از رهبر خود باشد، اظهار کرد: روش امام خمینی(ره) و جانشین ایشان آیت‌الله خامنه‌ای در هدایت انقلاب اسلامی باید مورد توجه روحانیون و علما قرار گیرد.

وی از روحانیون به‌عنوان رهبران اخلاقی امت اسلام نام برد و اضافه کرد: این افراد باید نسبت به ارزش و اهمیت جایگاه و حرکت خود آگاه باشند و حرکت خود را با دغدغه دنبال کنند.

رهبر شیعیان بحرین حرکت در مسیر اهل‌بیت(ع) را راه نجات از مشکلات و سختی‌ها دانست و تصریح کرد: ما باید دنباله‌رو انبیای الهی‌، قرآن و اهل‌بیت(ع) باشیم و در جامعه اسلامی روحانیون باید با ساختن انسان‌ها پیشگام و جلودار باشند.

وی تضعیف حوزه‌های علمیه را تضعیف دین خواند و گفت: اگر حوزه‌های علمیه تقویت شوند دین نیز تقویت می‌شود چراکه این حوزه‌ها هستند که رسالت هدایت مردم به سمت آموزه‌های دینی را بر عهده دارند.

آیت الله عیسی قاسم با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های قرآن کریم نصرت الهی حتمی خواهد بود، عنوان کرد: اگر در مسیر رضای خداوند متعال به دنبال جهاد و مبارزه با باطل و ظلم باشیم عنایت الهی نیز شامل ما خواهد شد.

 

نظر شما