رای هیتلری در شورای اسلامی شهر قم

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۹:۴۵:۰۲
کد خبر: ۸۲۲۷۴۳
رای هیتلری در شورای اسلامی شهر قم
هشتاد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز برگزار شد که لوایح بسیاری به تصویب رسید و حواشی بسیاری نیز به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، هشتاد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز برگزار شد که یکی از لوایح موضوع اخذ مجوز نامگذاری تقاطع غیرهمسطح واقع در بزرگراه آیت الله برورودی و شهرک قدس به نام آیت الله مومن بود که با قید دو فوریت مقرر شد در دستور کار قرار گیرد.

همچنین در این جلسه لایحه مجوز مصوبه بودجه پیشنهاد سال 1398 سازمان های شهرداری قم بررسی شد، که مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در این خصوص اقدامات و برنامه ریزی ها انجام شده و سازمان پسماند با بودجه 12 میلیارد و 2 میلیون تومان برای بودجه سال آینده کمیسیون در نظر گرفته است.

حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در حوزه مدیریت پسماند با وجود این همه تکنولوژی هنوز با همان سیستم های قدیمی پیش می بریم.

وی گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار بوده که دفن زباله در شهرها نداشته باشیم و انتظار است که شهرداری در این خصوص برنامه ریزی و اقدامات بیشتری داشته باشد.

بختیاری تاکید کرد: عقب ماندگی نسبت به مدیریت پسماند در سطح شهر قم داریم که باید با برنامه ریزی دنبال شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

*تفکیک 8 درصدی زباله های سطح شهر

سامع معاون شهردار قم نیز به این صحبت ها واکنش نشان داد و گفت: ما در سال 96 و 97 در حدود 20 میلیارد تومان ردیف برای کارهای زیرساخت داشته ایم و ایستگاه انتقال زباله را راه اندازی کردیم و مدیریت پسماند داریم و از سوی دیگر مدیریت شیرابه داریم.

وی ابراز داشت: در تفکیک پسماند حدود 8 درصد تفکیک انجام می شود و بیش از 150 خودرو تفکیک زباله از مبدا داریم و 43 غرفه ثابت در سطح شهر داریم.

در نهایت لایحه شهرداری قم از حیث درآمد و هزینه به میزان 12 میلیارد و 2 میلیون تومان به رای گذاشته شد که به تصویب رسید.

 

*رای هیتلری در شورای اسلامی شهر قم

اخوان در ادامه به لایحه اخذ مجوز مصوبه بودجه پیشنهادی سال 98 در سازمان میادین میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: رقم بودجه پیشنهادی 30 میلیارد تومان است که عمده درآمد سازمان مبتنی بر فروش غرفه ها و بازارهای روز و شهرک صنوف و... است که مبلغی هم برای سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

این بودجه پیشنهادی نیز بدون اعلام نظر اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

دیگر موضوعی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، لایحه شهرداری از حیث درآمد و هزینه سازمان کشتارگاه ها به رقم 6 میلیارد 785 میلیون تومان بود که این امر نیز به تصویب رسید.

نکته جالب توجه اینکه در این مورد، به دلیل مشکلات فنی ایجاد شده در دستگاه رای گیری، رئیس شورا مجبور بود رای گیری را بر اساس دستی انجام دهد که یکی از اعضای شورا رای ممتنع داشت و دست خود را به جلو کشید و در واقع رای هیتلری داد.

همچنین در این جلسه لایجه شهرداری برای سازمان پارک ها و فضای سبز به میزان 7 میلیارد و 350 میلیون تومان مورد بررسی قرار گرفت که به تصویب رسید. در مورد بودجه سازمان زیباسازی نیز لایحه مورد بررسی قرار گرفت که اعضای شورای اسلامی شهر با لایحه شهرداری از حیث درآمد و هزینه به میزان 7 میلیارد و 240 میلیون تومان موافقت کردند.

زین العابدین قراچورلو عضو شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با انتقاد از وضعیت برخی از سازمان های شهرداری گفت: با این همه امکانات و بودجه اما سازمان ها آن کارایی لازم را ندارد و همیشه شاهد هستیم که سازمان اصلاحیه می آورد و یا باید کمک کنیم یا وظایف را تعریف کنم.

وی همچنین از حضور برخی مدیران شهرداری در جلسات غیرضروری انتقاد کرد و گفت: حضور این مدیران در این جلسات هیچ دلیلی ندارد و به جای حضور در جلسات غیرضروری باید به ارباب رجوع بپردازند.

 

*ارائه پیشنهاد معافیت مساجد از مازاد تراکم

همچنین در این جلسه لایحه اخد مجوز معافقیت مسجد سید الهشدا از پرداخت عوارض مازاد تراکم به میزان 21 میلیون تومان بوده که مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت به تصویب رسید.

حجت الاسلام آتش زر عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: در مورد مساجد متاسفانه یک سیاست هماهنگ نداریم، مثلا یک مسجد کتابخانه می سازد این اسمش اضافه بنا نیست، پیشنهاد من این است که در مورد مساجد را بتوانیم توسعه دهیم بهتر است و کلا مساجد را در مورد مازاد تراکم معاف کنیم.

حسین اسلامی رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر قم با رد این پیشنهاد گفت: این موضوع ایراد شهرسازی دارد و نمی توانیم به این راحتی همه چیز را نادیده بگیریم.

حسن مالکی نژاد دیگر عضو شورای شهر قم نیز گفت: در ابتدای ساخت مسجد، باید تمام ملحقات را ببینند و در پروانه دیده شود که بعدا با این مشکلات روبرو نباشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز