استاندار قم:

ائمه جمعه می توانند نقش ویژه ای در جلب اعتماد عمومی ایفا کنند

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۳:۲۴:۲۰
کد خبر: ۸۲۳۳۸۷
ائمه جمعه می توانند نقش ویژه ای در جلب اعتماد عمومی ایفا کنند
استاندار قم، امید آفرینی و جلب اعتماد عمومی را وظیفه همه دلسوزان نظام دانست و گفت: ائمه جمعه نقش ویژه ای در افزایش سرمایه های اجتماعی نظام اسلامی و جلب اعتماد عمومی به مسئولان دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در نشست با ائمه جمعه بخش های استان بیان کرد: مدیران باید نسبت به حل مشکلات مردم مسئولیت پذیر باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید حضور میدانی در بین مردم داشته باشند افزود: شرکت در برنامه های بخش های استان قم، دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی مشکلات ایشان از نزدیک از وظایف مسئولان استان است.

سرمست، خدمت در قم را توفیق الهی دانست و خاطرنشان کرد: حضور مراجع عظام تقلید و علمای تراز اول فرصت بهتری برای خدمت در این استان فراهم کرده است.

وی گفت: تلاش در جهت رفع دغدغه های مراجع تقلید و علمای قم از مهمترین اولویت های بنده در دوران مسئولیتم در قم می باشد.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه پذیرای نظرها، پیشنهادها و انتقادهای ائمه جمعه برای پیشبرد برنامه های نظام و دولت هستیم تصریح کرد: مخالفان نظام هیچ خط و مرزی بین دولت و نظام قائل نیستند و این مهم باید مورد توجه همه ارکان نظام اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور امور روحانیت وزیر کشور نیز در این جلسه با اشاره به ارتباط وزیر کشور با حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید گفت: دکتر رحمانی فضلی عنایت خاصی بر وحدت ائمه جمعه و مسئولان دولتی دارد.

وی با بیان اینکه همه تریبون داران نظام باید وحدت آفرین باشند افزود: مسئولان دولت و نظام در هر رده ای موظفند ضمن بیان دغدعه های مردم، با مشارکت و در سایه همدلی برای رفع آنها تلاش کنند.

همچنین سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم با اشاره به رابطه بسیار خوب دولت با حوزه های علمیه اظهار کرد: در مجموعه مدیریتی استان نیز تعامل خوبی با ائمه جمعه وجود دارد.

وی با تاکید بر حضور میدانی مدیران استانی و بررسی مشکلات بخش ها خاطرنشان کرد: توسعه متوازن قم مورد توجه مدیریت ارشد استان می باشد و این مهم در سایه توسعه بخش ها محقق خواهد شد.

در ابتدای این جلسه ائمه جمعه شهرهای استان قم ضمن بیان مشکلات بخش های استان، نظرهای خود در راستای حل مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را ارائه کردند.

همچنین هم فکری در رابطه با عملیاتی نمودن مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم قم و نیز بیانیه گام دوم از دیگر محورهای این جلسه بود.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، مرکزی، خلجستان و سلفچگان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز